Tots es burlen de mi
Bon dia,
Soc una noia que acualment em sento fatal per tot el que em passa.
Per que entinguis el que em passa, principalemtn soc una persona que sua molt. Vaig comencar amb aquesta suor exessiva a la eso mes o menys, pero al principi ningu es burlava de mi ni em deien res (igual que a primaria). Soc una persona que cuida i que cuidava sempre molt la meva higiene mental i una persona super felic.
El que passa és que a tercr de la eso vaig comencar a rebre comentaris de la gent que deien que feia mala olor, no m'ho deien a la cara pero vaig escoltar com un de la classe li va dir a la meva amiga que feia mala olor. A tercer no va ser comparat amb quart, al principi del curs em sentia bastant normal ja que ningu comentava res de mi i em sentia bé, Pero també vaig comencar a sentir comentaris de que deien que feia mala olor pero més potents com una vegada que teniem examen d'angles i ens haviem de separar, al girar-me em vaig adonar que ningu estava al darrere meu i la professora al arribar va reorganitzar la classe i a un noi li va tocar sentar-se darerre meu i li va dir a la professora: jo Sonia noooo esuque huele a pescadooo!!!
Jo al adonar-se a que es referia a mi em vaig quedar en xoc, no sabai com reaccionar i normalment agafava un carrer per anar a casa pero aquell dia vaig agafar un altre cami per anar a casa i vaig estar plorant surat tot el dia... ( has de tenir en compte que soc una persona que ho es sap defendre i que es molt timida)
Ho vaig passar fatal, pero bé aixo que et acabo d'explicar no es res comparat amb lo que be ara.
Jo actualent esticn fent 1 de batxillerat cientific, jo per totes les experiencies que vaig passar a 4 volia canviar d'institut, primer per aixó que et acabo d'explicar i a més perque tenia una amiga molt toxica que sempre em preguntava i em questonava tot el que feia i deixava de fer, i a vegades em pensv que el que passava era que ells en el fons no volis ser amiga meva per em meu fisic( soc musulmana i marró) i que només volia a una amiga com ella, ja que també hi havien vegades que semblava que no voia fer-se fotos amb mi pero bueno...
Tot i axi no em van acceptar al nou institut i vaig haver d'anar al que ja anvava abans, totes aquelles persones que es burlaen de mi seguirien alla i em continuarien molestant. Vaig estar tot l'istiu pensant que fer per treure aquella olor de sobaco( tot i posar-me desodorant) que tenia i fins i tot vaig treballar, pero ambé vaig passar malament peruq els dels bus no paraven de toser i els meus comapanys de feina alguns es queixaven també.
A primer de batx al meu centre hi van venir nous alumnes. Con en aquell moment feia molta calor doncs jo suava més de la habitual, a la meva classe tanbé hi ha homes i segur que sapa que les hormones les tenen super desenvlupades i per tant suen més i jo amb la convnació amb aques homes la classe feia mala olor. El que passava era que un dia una de les estudiants que veinien de fora va dir: que mal huele la classe i uns dels nois que es voulaven de mi va dir, que era la Marie i es an callar. Per ferte un resum aquest any ha sigut el pitjor, tota la classe em criticava fis i tot les altres clases perlaven sempre de que feia mala olor i sempre que arribava a primer hora obrien la persiana, la meva tutoa em va preguntar que era el que em passav qpero no li vaig dir perque si li dic segur que li diu a ells i ells seguiran igual. Jo n ho entec a més tinc unes amigues que entenc que em vulguin ajudar pero que cada vegada que es enfadem amb mi ho parlen entre elles i en comtes de solucinar-ho coma persones decntes m'eviten durant hores i despres em parlen cm si res. A més tinc un professor de folosofia que sempre que arribam a classe obre la persiana i sempre que passa d'avant de mi comenca a toser. Jo mai em puc concentrar a les classes estinc pendent del que pugui dir de mi i finc i tot per escriure no aixeco les mans per a que no m'olorin les axiles. A més les meves amigues sabe que sou molt i vaig veure com que cada vegada que fa molta calor i faig mala olor les MEVES PROPIES AMIGUES NO M'hO DIEUN elles en cap mometnmho han dit, i a vegade veig com esqueixen entre elles de la mala olor que faig PERO NO EM DIEUN RES A LA CARA. sento estic de sobre en aquesta amistat a més elles son amigues desde fa més de 10 anys i amb una altre noia son amigues e la infancia.
A més tinc u atre problema i es que ticn 17 i el meu pare em vol casa amb un home de 30 anys i no vull que he der fer, no se que fer...
A més vull ser metge i salvar la vid de moltes persones...
COn veus tin molts problemes i la gent que veig pel carrer em diu que camino amb por i es veritat amb tant de prbemes que em acomanyen no puc viure amb pau.
He tornat a fer la solcitud per estudiar a l'institut que vaig demana r l'any passat espero que em acceptin i que ṕugui caniarn la meva vida, a mś amb el tema de l suor realment no ho entenc és el mue problemes més greu la gent es queixa en comptes de dir-mo i ntentar ajudar-me li vaig ir a la meva mare pero no em va fer ni cas.
Que he de fer?
Laura Centellas

Hola bonica,
Ens sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació d'assetjament, discriminació i burles per una qüestió que no pots controlar.
Des d'aquí ens apareixen dues accions que podries fer:
- Per una banda (sabem que és quelcom difícil) però fer una exposició a classe sobre la hiperhidrosis on puguis explicar-ne les causes i les conseqüències. Explica-ho des de la teva vivència i demana el que t'agradaria que fes la gent del teu entorn. A vegades, dir-ho en veu alta neutralitza tots els comentaris burletes i desagradables, perquè tu no te n'amagues. Fes-los-en partíceps de la teva ajuda. (també pot ser una bona opció com a carta de presentació al nou institut si hi ha un canvi de centre).
- Per altra banda, et recomanaríem que ho puguéssis explicar al teu tutor/a. És important que sàpiga quin ambient hi ha a l'aula i quines dinàmiques apareixen. És evident que en parlarà a l'aula però és probable que n'estigui més al corrent i que fins i tot la resta de professorat també i et pugui ajudar.
La hiperhidrosis és quelcom que costa d'explicar i que, sense coneixement, es pot culpar a la falta d'higiene personal. Si ho expliques potser canviarà la visió que tenen de tu i potser es reduiran alguns comentaris...
Una abraçada!
La Laura Centellas