Dubte mètodes anticonceptius
Hola! Escric perquè d'aquí poc segurament m'embolicaré amb algú per primera vegada. Ell, el meu xicot, també té 16 anys i tampoc ha tingut mai sexe. La pregunta és, n'hi ha prou amb fer servir condons? O hauríem d'optar per algun altre mètode, a part d'aquest? He llegit que tenen un índex d'eficàcia molt alt si són utilitzats correctament, però no sé si seria millor assegurar la jugada fent servir pastilles anticonceptives també. Per internet he llegit sobre els efectes secundaris que poden causar, i la veritat és que no em fa gaire gràcia. A més, si vull les pastilles, n'hauria de parlar amb els meus pares, oi? Segurament s'ho prendrien més aviat bé, però em fa molta vergonya parlar amb ells sobre aquest tema.
No tinc gaire clar què fer, espero que em pugueu donar algun consell. Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Amb l'ús del preservatiu n'hauríeu de tenir suficient si l'utilitzeu de forma correcte:
- Tenir-los guardats a un lloc a temperatura ambient, ni fred, ni calor.
- Que no estiguin caducats (obviament).
- Que el porti posat en tot moment en que hi hagi contacte entre els vostres genitals
- Que una vegada ejaculi el retireu del penis, subjectant la base del preservatiu per assegurar que no es queda dins la vagina (quan ejaculen, el penis perd l'erecció i el preservatiu que quedava apretat amb l'erecció, quan es perd, ja no queda tan apretat).
- Comprovar omplint amb aigua que el preservatiu no té cap fisura.
Si hi ha algun accident, és a dir, si el preservatiu es trenca pel motiu que sigui, heu d'anar al CAP (amb 16 anys no acostumen a demanar autorització ma/paterna i et podran donar la píndola de l'endemà.
I com aconsell us diríem que no tingueu pressa, que potser la primera vegada estareu nervioses, i pot no sortir com espereu. Doneu-vos temps, coneixeu-vos, parleu, parleu molt sobre el que us imagineu, el que us agradaria i el que no... i si no hi ha penetració, no passa res, coneixeu-vos sense pressa.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas