Ajuda
Bones,
Tinc un amic q porta dies evitant-me i no em respon als missatges. M’imagino que està malament perquè si deix de parlar a les persones es perquè realment ho esta passant malament, i no sé que fer, perquè tambe se q s’autolesiona, pero no poca cosa, sinó que molt, literalment mhan dit q te el braç destrossat. Què puc fer x ajudar-lo? Necessito consells ja q mel estimo moltissim i no sé com recolzar-lo.
Merci
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, quina sort que tingui una amistat com la teva!!!
Des d'aquí veiem que has de fer dues accions importants:
- per una banda, avisar a la seva família o algú del professorat sobre les autolesions. Tu no pots fer-te càrrec d'això i és massa greu per mantenir-ho en secret. Necessita ajuda professional i només pot arribar si una persona adulta n'està al cas. Així que, busca algú a qui explicar-li.
- Continua escrivint-li i recordant-li que és important per tu. Dona-li l'opció de parlar-ne i de no parlar-ne, d'escoltar-lo o de parlar de tu, de quedar-vos a casa o sortir a distreure'us... Li has de deixar clar que tu vols estar al seu costat, siguin quines siguin les condicions.
I... fins aquí. No pots fer res més. Llavors caldrà que ell vulgui agafar les regnes de la seva vida i es deixi ajudar per professionals.
Una abraçada!
La Laura Centellas