Por a la primera vegada
Hola! Soc una noia de 19 anys i no he perdut la virginitat. A part que no he tingut l’ocasió, també em fa por. Primer, vull perdre-la amb algú amb qui tingui confiança i portem uns mesos de relació, també per inseguretat i vergonya no ho vull fer amb un desconegut. Després, em fa por la penetració, ja que mai he introduït res a la vagina (ni tampons, ni copes, etc.). Penso que em farà molt mal, o potser no entrarà i cada cop que intento introduir-me un tampó, per exemple, em bloquejo perquè em fa cosa i ni ho acabo d’intentar.
Agrairia la vostra ajuda, moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Els nervis i dubtes davant de la primera vegada són totalment normals! Així i tot, hi ha moltes persones que ho viuen amb por, ja que ens han dit que farà mal, sagnarem i serà una experiència poc plaent.
Volem dir-te que la sexualitat i la penetració no han de fer mal. Com bé expliques, és important també que ho facis quan realment et sentis preparada per fer-ho i que sigui amb la persona que tu vols, sense cap mena de pressió.
De moment, si ho vols, pots començar per descobrir de mica en mica el teu cos, això et donarà confiança i t'ajudarà a sentir-te més segura i sense por. Explora'l i fixa't que quan estàs nerviosa o amb por tot el teu cos es tensa. Això pot provocar que l'experiència no sigui gaudida i que sigui impossible la penetració o que sigui dolorosa. Així doncs, t'animem a buscar moments de calma, de relax, on puguis estar tranquil·la amb tu mateixa per anar esbrinant el teu cos des de la curiositat i el plaer, deixant de banda la por.
Quan la primera vegada compartida amb algú arribi, tingues present que:
- És probable que estiguis nerviosa i potser no tot sortirà perfecte (no passa res!)
- Comuniqueu-vos constantment. Explica quines coses t'estan bé i quines et fan sentir incòmode. Agafeu-vos-ho amb calma i no aneu directament a la penetració. La sexualitat és molt més que això!
- Busqueu un lloc on estigueu tranquils i no us molesti ningú
- I utilitzeu sempre preservatiu.
Recorda que sempre pots dir no i parar quan vulguis! En el sexe no hem de fer mai res que no vulguem fer i que no ha de fer mal.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas