tinc por
hola, ara ja s'aporopa l'estiu i al institut farem moltes activitats d'aigua com per exemple al 10 de juny anirem a la platja amb tot el curs i els mestres a banyarnos i jo no ho vull fer perque sento que tothom em mirara i em criticara per la meva aparencia i per aixo no em vull banyar no em sento gens be amb mi mateixa i els problemes em treuen la gana
Laura Centellas

Hola! Ens escrius per confiar-nos les teves inquietuds i pors, la qual cosa ens demostres una gran valentia, ja que no és gens fàcil expressar aquestes emocions, així que primer de tot, moltes gràcies per aquesta sinceritat. Ens comentes que et genera malestar pensar en algunes activitats que teniu programades al centre escolar, pel fet que no estàs a gust amb el teu cos i penses que pel fet de mostrar-lo més (ja que ens acostem a l'estiu, no portem tanta roba i que aquestes activitats són d'aigua, per tant, has d'anar amb banyador) i penses que els companys et miraran i diran comentaris negatius sobre la teva aparença. Dius que aquest malestar t'afecten i tens menys gana. De vegades certes preocupacions o angoixes poden alterar la nostra sacietat (o mengem més o perdem la gana) però és importantíssim que t'alimentis de manera correcta i puguis canviar aquestes preocupacions. La gent que t'estima i et valora no té en compte el teu físic, estètica o aparença, així que és millor ignorar els comentaris que et poguessin fer i que anticipes, cosa que condiciona que puguis viure i gaudir aquestes activitats. Pensa que tots tenim COMPLEXES (aspectes que no ens acaben d'agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t'acceptis i et valoris tal com ets i que no facis cas dels comentaris o crítiques dels altres. Pensa que el "cos perfecte" no existeix i la bellesa és molt relativa, tot i que a vegades tenim tan interioritzat l'estereotip de bellesa i ens comparem, ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Així que, posa't el teu banyador, i gaudeix de l'estiu, del bon temps i de totes les activitats que t'agraden A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les quals la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T'aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTA tal com ets. Una abraçada gegant i estem aquí pel que necessitis!
La Laura Centellas