gorda
Hola
vull preguntar sobre perquè no puc deixar de menjar i que per més que faig dietes no em funciona vull saber si hi ha alguna manera per baixar de pes em sento molt malament amb mi mateixa necessito ajuda cada vegada que em miro al mirall em fa venir ganes de morir no m'agrada res el meu físic per molt que deixo de menjar no em funciona res pot ser que hi hagi algun medicament o alguna cosa que ajudi o alguna cosa així és que les dietes per més que les faig no m'ajuden res i he deixat de menjar però tampoc jo es que tinc hipotiroïdisme i no em deixa baixar però busco qualsevol manera estic arta de veure'm així i que tot em quedi malament i que no pugui fer les coses que m'agradin.
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per contactar amb nosaltres i confiar-nos el que et passa. Pel que ens expliques, no t'agrada el teu físic, fins al punt de què et genera molt patiment i sentiments molt negatius i tot i que has fet algunes dietes per a baixar de pes, no obtens els efectes que desitges, entre altres coses dius, perquè tens hipotiroïdisme. Tot aquest malestar que et provoca el teu cos, no et permet gaudir ni fer les coses que t'agraden i ens demanes consell per a poder aprimar-te. Primer de tot, deixar clar que NO MENJAR, mai no és la solució, inclús en els casos on és necessari perdre pes per prescripció mèdica, és importantíssim nodrir el nostre organisme perquè estigui saludable i sa. No valoris el teu cos comparant-lo amb cap altre. Si tens un estil de vida saludable i t'alimentes de manera variada, equilibrada i suficient, i tens una mínimament activa, poc sedentària el teu pes està PERFECTE. A vegades ens capfiquem en tenir unes característiques corporals (per culpa de la pressió social estètica que determina un estereotip de bellesa molt concret) i si no les tenim, ens genera insatisfacció i pensem que hem d'intentar modificar-lo i si no ho aconseguim (perquè no només depèn de l'alimentació, hi ha molts altres factors que determinen la corporalitat) ens genera frustració, decepció i tristesa. Pensa que TOTS els cossos són vàlids i el més important, és que estiguis bé, sana, tant físicament com mentalment. I aquest malestar que ens expliques pot veure condicionat el teu benestar psicològic i emocional. Has estat molt valenta escrivint-nos i expressant-nos això que et passa, i el millor que pots fer, és també poder expressar aquest malestar que això et provoca als teus pares o alguna persona adulta del teu entorn que pugui acompanyar-te a un especialista que pugui donar-te algunes eines o pautes per a revertir aquesta situació. Si és el cas, et pot ajudar a millorar la teva alimentació i consolidar un estil de vida saludable, i si no, que puguis treballar la teva autoestima i imatge corporal i tot el malestar que et genera. Tots som molt més que un cos, i has de cuidar-te, acceptar-te i estimar-te tal com ets. Si vols, juntament amb els teus pares, podeu posar-vos en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia i podem parlar-ne més tranquil·lament i acompanyar-vos en aquesta situació. Una abraçada molt forta!!!
La Laura Centellas