Problemes
Hola bones, tinc un amic que porta dies dient-me que pateix ansietat a causa de que té problemes a casa, amb temes familiars i aquestes coses.
Portem dies quedant, i un cop vaig mirar-li el braç per veure si s’autolesionava, i vaig quedar-me paralitzada, literament en blanc. No sabia que fer. Tenia el braç destrossat amb mil marques i tho juro que una calfred va recórrer per tot el meu cos.
No sé com el puc ajudar, perquè no soc molt bona consonant, i sempre que ho faig tinc la sensació de que el consolo malament i que no n’hi ha prou. Podríeu ajudar-me a veureu des de el seu punt de vista i donar-me alguns consells sobre com consolar-lo i donar-li el maxim suport siusplau??
Mercii
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, quina sort que té aquest amic de tenir la teva amistat! i tenir algú que es preocupa per ell!!
En relació a la teva consulta, quan detectem que algú s'està autolesionant és important que busquem formes de protegir aquesta persona.
Per una banda, cal que ho expliquis a alguna persona adulta de confiança, ja sigui la seva família o algú del professorat. És important que hi hagi més persones que n'estan al cas i que el puguin ajudar i prendre les mesures necessàries.
Per altra banda, quan ens demanes com consolar-lo, això t'ho pot dir ell. És a dir, li pots demanar què necessita, si vol parlar-ne, si vol distreure's... també li pots dir que no saps què el pot ajudar i que tu estàs allà per donar-li suport.
És important que no vulguis "salvar-lo" ni arreglar els seus problemes, només fer-li companyia i recordar-li que és una persona valuosa per tu i que l'estimes. Amb aquest missatge n'hi ha prou.
Una abraçada!
La Laura Centellas