Culpabilitat post ruptura
Vaig trencar amb la meva exparella de quasi 2 anys fa cosa d'un mes perquè em vaig desenamorar i després vam tractar d'arreglar-ho al cap de poques setmanes, però no ha funcionat. Vam acabar molt millor que altres cops que ho havíem parlat i hem dit de mantenir el contacte (si un dels dos vol saber com està l'altre o necessita parlar d'alguna cosa pot enviar missatge) però sense veure'ns fins a estar els dos preparats. Tot i que sé que és la millor manera de tancar aquesta relació, se'm fa molt estranya la situació perquè trobo a faltar la sensació d'estar enamorada i a la persona però no el conjunt. En sortir de festa un dia vaig fixar-me en gent i em sento molt culpable i superficial.
Soc persona PAS i em preocupa que totes les decisions i sentiments que m'han portat a desenamorar-me fos per culpa d'això. És possible? És normal sentir culpabilitat o no voler imaginar a l'altra persona tractant a algú com ho feia amb mi, o inclús pensar que després de poder ser amics podríem tornar a enamorar-nos?
Laura Centellas

Hola!
Aquest sentiment és totalment natural després d'una ruptura...
Has conviscut durant dos anys amb aquesta persona i aquesta persona ha format part del teu dia a dia durant molt temps. Heu compartit moltes coses i és natural que el trobis a faltar (o que trobis a faltar aquest rol).
A més, quan la ruptura és perquè t'has desenamorat (i l'altra persona no ha fet cap gest desagradable) encara és més complicat d'explicar i d'entendre perquè, aparentment, no hi ha cap motiu ni cap detonant concret.
Però passarà. De veritat. Mica en mica sentiràs menys culpabilitat i et reconciliaràs una mica amb les teves decisions. Ara és moment de posar el focus en tu i centrar-te en fer allò que necessites, en evoltar-te de persones que t'estimen i en retrobar-te individualment. Pas a pas.
Nosaltres seguim aquí,
Una abraçada!
La Laura Centellas