Desigualtat econòmica en parella
Hola, em preocupa la desigualtat financera que tenim la meva parella i jo. Per fer una idea, ella és bastant més gran que jo, ha treballat alguns anys (ha estat algunes époques sense), la seva família té pocs recursos i li costa estalviar tot i que va millorant, Mentres que jo, sé estalviar molt, vinc de classe mitja, he treballat varis anys i també he rebut herències.
Ens passem per uns 30.000€, li vaig dir que tenia menys. Sempre és com que li dic que hem d’estalviar per tenir un pis quan jo en veritat ja tinc suficient i ella no. No li dic el que tinc bàsicament perquè ens hauríem de repartir les despeses i passo de pagar-ho tot jo i que se’n aprofiti perque hi ha molta gent aixi.
Estic bastant trista perquè no sé si algun dia ens independitzarem tenint la edat que tenim, ha estat en la bancarrota moltes vegades i ni que es veritat que ara estalvia mes em fa por que gasti molt en xorrades perquè li sol passar. També sempre he tingut la paranoia de si em vol pels diners, perque és un tema que l'obsesiona bastant i potser el seu obejctiu es tenir-ne. Tothom em diu que em busqui algú ric però no vull. Tampoc em sento bé mentint amb el meu patrimoni i nose si pot sortir bé
Li haig d'amagar el que tinc? haig d'aportar més que ella en possibles despeses, tenint en compte la seva poca gestió finançera? és possible un futur aixi? gràcies
Laura Centellas

Hola!
El tema de la gestió econòmica de la parella és quelcom complicat i que pot portar a desavinences dins d'una relació.
Per una banda, és important tenir present quin suport econòmic familiar ha tingut cadascuna i també quines despeses ha hagut d'assumir. És possible que els estalvis amb els que compteu cadascuna no siguin els mateixos.
Per altra banda, també caldria veure quin sou té cadascuna i quines opcions reals hi ha d'augmentar els ingressos. És a dir, és diferent si hi ha una diferència de 2.000€ en els vostres sous o si la diferència és de 500€. Una persona persona que cobra el sou mínim interprofessional, difícilment podrà estalviar 500€/mes (per exemple), mentre que una altra persona amb un sou més elevat sí que podria estalviar-la.
Tot això és per remarcar que a vegades les circumstàncies no son les mateixes i que potser no ens podem posar totes al mateix i exigir-nos el mateix.
Dit això, el tema econòmic és quelcom que cal negociar i parlar. Cada parella ha de trobar el seu funcionament i, si cal,, fer diferents proves en diferents sistemes.
Potser podeu provar que cadascuna estalvïi un percentatge del seu sou (assumint que l'aportació serà desigual), o que totes dues hi poseu el mateix (assumint que tu hauràs de reduir el teu nivell de vida).
Podeu obrir un compte en comú on hi hagi les despeses comunes i que cadascuna tingui el seu propi compte per gastar en el que ella consideri adequat.
Està clar que tu no pots controlar en què es gasta els diners la teva parella. Si son els seus diners, ella és lliure d'escollir en què els vol gastar. I si tu tens una previsió a llarg termini i ella no... potser haureu de prendre algunes decisions per separat.
Hi ha moltes parelles que viuen amb els comptes totalment fusionats, hi ha parelles que viuen amb un compte en comú i la resta individual, parelles que decideixen que algú posa més diners i l'altra més temps en les cures.... Cal trobar l'acord i no sempre ha de ser en temes econòmic.
Finalment, si veieu que és un tema que us dificulta la relació, potser seria una bona opció fer alguna sessió d'una teràpia de parella per resoldre aquest conflicte abans no es faci massa gran ;)
Com ho veus?
Una abraçada!
La Laura Centellas