Em sento malament
Hola
Desde el 14 que tinc canas i em sento molt insegur sempre faig servir la capucha, avegades cuant Hi ha algu enderrera em poso nerviós perquè no vegin les meves canes
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure'ns i compartir amb nosaltres la teva preocupació. Ens expliques que des dels 14 anys, que t'han començat a aparèixer canes, i això et provoca molta inseguretat, per la qual cosa, sovint utilitzes caputxa per a tapar-te el cap i t'incomoda si tens a algú al darrere perquè penses que les pot veure. Voldria comentar-te que el canvi de color dels cabells, ocorre quan la melanina deixa de produir-se en l'arrel del pèl i creixen nous pèls en la zona sense pigment. Habitualment, les canes apareixen per l'envelliment, però pot haver-hi altres causes com poden ser algunes malalties, l'estrès o dèficits en alguns nutrients (vitamines B5, B6 i B12 són necessàries per a la producció de melanina i una deficiència d'elles pot provocar l'aparició de cabells blancs). Per això és important que puguis revisar tots aquests motius amb un metge. Un cop descartats les causes anteriors, has de tenir en compte també, que el fet que apareguin canes està molt determinat per la genètica. D'altra banda, tot i que siguis jove, el fet que tinguis canes, no ha de crear-te inseguretat i ha de condicionar la manera com vesteixes. És una cosa natural, i com qualsevol altra característica del físic, depèn de molts factors i EN CAP CAS determina la teva vàlua. Així que no et centris en aquesta característica teva, que potser no t'agrada tant, i fixa't en moltes altres coses que tens, que t'agraden i que et permeten gaudir i viure la vida. Tots tenim coses que ens agraden més i coses que ens agraden menys, és normal, però hem d'intentar de què aquestes que no ens agraden tant, no centrin ni distorsionin la visió que tenim de nosaltres. Ets únic i valuós tal com ets, així que és molt important que t'estimis i et valoris. Si això et provoca molt malestar, pots parlar-ho amb el teu entorn, i podeu demanar ajuda i que et donin eines per a acceptar-te i tenir una millor autoestima. Moltes gràcies per escriure'ns i estem aquí pel que necessitis!
La Laura Centellas