Sentir que sobres a classe
Hola!
Des de fa temps (setembre o octubre) em trobo molt sola a classe. M'han distanciat dels meus amics i he sigut incapaç de fer nous amics. Ho he intentat però em deixaven de banda o com que anava en crosses no m'esperaven... sentia que al anar amb crosses (molts mesos) molestava perquè tothom m'havia d'esperar i ningú volia o potser per sentir-me diferent als altres...
Vaog pensar que quan anés sense crosses canviaria però ara que ja no hi vaig he notat que m'he distanciat de tothom inconscienment i fer amics a aquestes altures del curs m'és impossible...
A vegades quan m'he apropat a xarrar amb companys m'han fet la broma de "no molestis a X que està fent deures" i després els veia xarrant sense fer res...
Sé que m'ho deien de broma però em fa molt mal.
La gent de fora l'insti em diuen que aguanti i que potser l'any que ve va millor, però no paro de pensar en que soc jo el problema i tots estan molt bé sense mi.
A vegades he estat asseguda al meu lloc observant com tothom xarrava amb algú i jo estava sola.
Molt incomode tot plegat...
Laura Centellas

Hola!
Ostres... ens sap molt greu que estiguis vivint això... sentir que no pertanys al grup és una sensació que pot ser molt dolorosa...
Des d'aquí se'ns acudeixen dues coses:
- Observa quin és el teu comportament cap a aquestes persones. Mostres predisposició a parlar i a iniciar converses? Participes d'algunes bromes? Mostres que estàs receptiva?
o pel contrari et mostres reservada i et costa prendre la iniciativa? (a vegades la nostra actitud també envia el missatge que no volem relacionar-nos amb l'entorn). Fes-hi una ullada i fes algun canvi si fa falta ;)
- Parla amb el teu tutor/a. És important que conegui com és la dinàmica dins l'aula i és la persona responsable que hi hagi un bon ambient de treball i de companyerisme. Exposa-li la teva situació i demana-li ajuda. A veure si pot canviar una mica l'ambient ;)
Finalment, cal recordar que les aules no son l'espai de fer amistats. Les amistats venen després, quan expliquem i compartim com estem, quan fem activitats conjuntament i quan ens ajudem mútuament. Dins l'aula hi hem de buscar companys i companyes.
Esperem haver-te ajudat una mica, ja ens ho faràs saber!
Una abraçada!
La Laura Centellas