No se si el meu pes esta be
Fa un mes vaig deixar de menjar, ara només menjo a l'hora del sopar, avui he anat a pesar-me i he vist que he baixat 8 kg, ara peso 47 kg, tinc tretze anys a punt de complir catorze i mesuro 1,61 m.
Vaig deixar de menjar per mal estar, problemes.
També m'autolesiono, però no tant com abans.
No puc parlar amb ningú, ja que no vull que els meus pares ho sàpiguen, perquè una part dels problemes són familiars, els meus amics no fan re, l'escola els xivarien als meus pares i no tinc temps per trucar-vos, no us puc enviar missatges pel fet que tinc el control parental i els meus pares o sabrien.
No sé si el meu pes és adequat, ni com evitar el que estic fent.
Laura Centellas

Bon dia maca! Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el què et passa, sabem que no és gens fàcil tot el que t'està passant, i que puguis verbalitzar-ho i escriure'ns per demanar ajuda, és el primer pas per a poder canviar aquesta situació. Demostres ser molt valenta, ja que confesses, cosa que és molt difícil, que a causa d'aquest malestar juntament amb alguns problemes, vas deixar de menjar i inclús, havies canalitzat aquest dolor a través de les autolesions. Primer de tot, dir-te que com segur sabràs, és importantíssim que t'alimentis de manera correcta i suficient, i que no fer-ho, pot comportar molts problemes, tant físics com mentals (sempre, però tu estàs en edat de creixement) així que MAI no ha de ser l'opció d'afrontar els teus problemes. Tampoc MAI, has de traslladar aquest malestar i dolor que sents i fer-te mal a tu mateixa. Pensa que això que t'està passant, s'escapa de la teva voluntat, i pot fer que et comportis així. És importantíssim que puguis explicar-ho als pares, encara que consideris que la situació que teniu a casa no afavoreix, ja que tot i que pugueu tenir els vostres problemes (com tots en tenim) ells t'estimen i el que volen és que estiguis bé, i en aquest moment, necessites ajuda per a poder tornar a estar-ho. Si amb els teus pares no et veus capaç, parla amb algun altre adult del teu entorn, però és crucial que algú ho sàpiga per a poder ajudar-te i poder revertir aquesta situació. No tenim suficients dades per a saber si el teu pes és correcte o no, però ara mateix és molt més important el teu malestar i és el que hem d'intentar canviar. De veritat, sabem que no és fàcil, però amb aquesta valentia que ens has demostrat, i sent tan sincera com ho has estat amb nosaltres, has de poder parlar-ho amb algú. No tinguis por que els teus pares ho descobreixin si ens truques, de fet, el millor que podeu fer és trucar-nos junts i així, podrem assessorar-vos i acompanyar-vos a tots plegats. El nostre telèfon és el 93 454 91 09. Una abraçada gegant i esperem la vostra trucada!
La Laura Centellas