Adaptació
Bon dia, sols comentar que sóc una noia que acaba de començar el 1 any en la carrera de magisteri i m'he adonat que allí en clase estic més seria i sé que em tinc que obrir i relaxar més però em costa, però a poc a poc crec que ho faré. Em podries explicar perquè em tanque tant i em costa parlar en la facultat i en canvi al meu barri no? Sé que és per confiança i que allí en el meu barri no em senc vulnerable i puc confiar en els demés, però no entenc perquè em costa parlar en clase, preguntar dubtes, explicar coses als companys... Quan al meu barri sóc tot el contrari. Milloraré, m'obriré i tindre més confiança amb mi mateixa?
Sé que no sou un vident ni res d'això però agraisc molt la tasca que feu i si em podrieu donar consells per entendre pq perc la confiança allí i com puc estimarme més en clase.
Laura Centellas

Hola!
Oi tant!! Doncs perquè és un espai desconegut. Perquè no coneixes les persones que en formen part i no pots preveure la seva reacció. I en ser un espai i un context diferent, és probable que et sentis més vulnerable i vulguis ser previsora. En aquests casos sovint observem molt la conducta de les altres persones, fins que, finalment, ens atrevim a actuar i comprovar la reacció dels altres.
Si necessites guanyar una mica de confiança i seguretat, potser ho pots fer primer en petit comitè. Quan estiguis en un petit grup o en un grup de treball, comença a fer algunes preguntes, centra't en la conversa que estan mantenint i intenta aportar la teva opinió. Sense judici.
I veuràs com, mica en mica, aniràs agafant més fluïdesa per intervenir a classe, estaràs més distesa i explicaràs moltes més coses!
Una abraçada!
La Laura Centellas