tinc por a que em faci mal
jo tinc una relació a distància amb el meu nòvio i ens veiem a vegades i sempre parlem de que ho volem fer (els dos som verges) i jo tmb vull però esq tinc molta por per si em fa mal o no entra ja que jo sempre miro i sembla molt petit pero esque mai he provat de fer dits ni res però tinc aquesta por
Laura Centellas

Hola,
Malauradament, és una por molt habitual... sovint han vinculat la penetració i les primeres vegades al dolor, i les relacions sexuals no han de fer mal.
La nostra recomanació és que no tingueu pressa. No és necessari començar amb la penetració. La sexualitat compartida pot ser molt àmplia i podeu anar descobrint-la conjuntament, si a tots dos us ve de gust, de mica en mica. Això us ajudarà a anar més segurs.
Els petons, les carícies, les abraçades, els fregaments, la masturbació... són pràctiques sexuals molt plaents que poden ajudar-vos a anar descobrint la vostra sexualitat, des de la curiositat, la comunicació i la confiança. Aquests elements són molt importants.
També és important que exploris el teu cos, els teus genitals... pots provar d'introduir un dit dins de la teva vagina, no ha de fer mal. És important que estiguis relaxada, que la zona estigui lubricada i pots ajudar-te amb un mirallet. Fer-ho primer tu, t'ajudarà a agafar confiança perquè després ho pugui fer la teva parella si així ho vols.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas