Problema gran: ex, tca, enamorada…
Estic enamorada de la meva ex i actual millor amiga. Ella té un tca que cada vegada va a més i em fa por que vulgui treure’s la vida. Això em mata per dins de preocupació. Cal dir que vam sortir durant 2 mesos i em va deixar al recaure en el tca, això em fa preguntar-me: “si no hagués recaigut seguiriem juntes?”. Els nostres amics em diuen que feiem molt bona parella i q segurament seguiriem juntes. Ara, porta 1 dia sense parlar amb mi (som veines i millors amigues i ens veiem cada dia) i em fa molta por el que li passi pel cap, parla molt del suicidi. A més en el fons tinc l’esperança de tornar a sortir amb ella. I sobretot que soc el seu principal suport en el tca (a part de sa mare) i quan no em diu res es que molt malament està… Què faig?
Laura Centellas

Hola!
Ostres... mantenir una relació amb una persona amb TCA pot arribar a ser molt complicat i dolorós. Ara mateix ella no pot assumir la cura i l'atenció cap a una altra persona. Toca que posi tot el focus en ella per recuperar la seva vida, les seves motivacions, la seva energia i la seva vitalitat. Necessita saber què li agrada, què vol a la vida i què està sentint. El TCA és quelcom molt complex i generalment implica molt temps d'introspecció i mirada interna per reconèixer les emocions i com afrontar-les.
I tenint en compte tot això, és complicat dir-te si sent alguna cosa per tu o no... Nosaltres no ho podem saber i el que et podem dir és que busquis allò que et fa estar bé. Que busquis aquelles persones que et fan sentir a gust, estimada i valorada. A vegades volem apostar molt fort per una relació, però l'altra persona no està tan disposada o no té aquesta prioritat... i fa molt mal. Busca la manera de protegir-te i assegurar-te d'estar bé.
Una abraçada!
La Laura Centellas