M'agraden persones més grans.
Hola!
Vull explicar que últimament només sento atracció per persones més grans que jo. Això em passa des de fa uns 4 anys. Les persones de la meva edat no em semblen atractivas i per més que intenti enamorar-me d'una no puc.
Ara mateix sento atracció amb un noi que em dobla l'edat, i per més que sigui conscient de que no està bé no em puc desenamorar.
M'encantaria no sentir això però no se com ho puc fer.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
El més important és que siguis conscient que aquesta diferència d'edat pot comportar una situació d'abús, d'abús de poder i de desigualtat dins la relació.
Per una banda, hi ha un tema cultural que té a veure amb la idealització romàntica dels homes més grans que apareix en les sèries i pel·lícules més populars (de fet, en la majoria de pel·lícules i sèries que veiem hi ha una gran diferència d'edat entre els protagonistes en les relacions heteronormatives). A més, hi ha el mite que els homes es fan més interessants i atractius a mesura que envelleixen (per evitar reconèixer que estan envellint).
Per altra banda, també hi pot haver el factor admiració com un estímul molt potent en l'atracció sexual, de manera que sents atracció/enamorament per aquelles persones que admires i que et causen un gran impacte. I aquest ingredient el solen tenir els homes més grans...
Tot i això, ens dius que ja fa temps que n'ets conscient, però no saps com fer-ho per desenamorar-te o buscar persones que s'apropin més a la teva edat. Des d'aquí et proposem algunes coses:
- Fes la llista dels valors, actituds i caràcter que t'atrauen en persones més grans.
- Una vegada el tinguis, intenta fer un exercici de regressió i intenta imaginar com podien ser aquestes persones quan tenien la teva edat. Com es comportarien? Quin tipus d'actituds tindrien? Com es relacionarien amb les altres persones?
- A partir d'aquí, potser podràs descobrir comportaments dels teus companys actuals i entendre el desenvolupament d'algunes característiques.
Finalment, a l'hora de relacionar-te amb altres persones, busca aquelles amb qui et sentis còmode, amb qui no hagis de fingir ni haver d'estar "a l'alçada", aquelles amb qui sentis que pots dir qualsevol tonteria sense sentir-te jutjada. Aquí és on hi ha una relació sana i equilibrada ;)
Esperem haver-te ajudat una mica,
Una abraçada!
La Laura Centellas