Ginecoleg
Ajudaa, he d'anar al ginecòeg per primera vegada i em fa una por terrible, quines preguntes et fan allà? i que et fan? fa mal? Gràciess i petonss
Laura Centellas

Hola,
La ginecòloga o llevadora et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, mètodes anticonceptius, menstruació... i també et farà una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o ecografia).
A les persones que ja han començat la seva activitat sexual amb penetració també es farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no ho ha de ser. També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas