Masturbació femenina
Hola!
Sóc una noia de 15 anys i porto uns mesos seguint això del consultori, penso que està super bé i i és molt necessari, moltes gràcies per la vostra feina! <3
Bé, la cosa és que porto un temps preocupada perquè quan m'intento masturbar, crec que no sento tot el plaer que podria sentir. Vaig tan malament que no sé si he arribat mai a la lubricació (que crec que és una de les coses més bàsiques a la que totes han arribat) ja que quan començo a tocar-me el clítoris m'agrada però tinc la necessitat de parar no sé per què i al final no acabo arribant enlloc. Aleshores intento de posar-me els dits i sí que sento una mica de plaer però res de l'altre món, em quedo igual i no sé què fer.
És per això que em sento rara i malament, com frustrada i preocupada també. Fins fa poc m'havia estat preocupant una mica però ara que tinc nòvio i ell a vegades em toca (que ja m'agrada la idea perquè em posa) no sento gaire plaer i em fa por que es pensi que el problema és ell que ho fa malament. Podrieu ajudar-me d'alguna manera? M'agradaria solucionar ja aquest problema que tinc amb mi mateixa i poder gaudir tan com ho fan totes les meves amigues i altres noies de la meva edat. Ho agrairia moltíssim.
Gràcies!!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per les teves paraules!
No sabem si quan dius que no arribes a la lubricació fas referència a la lubricació o a l'orgasme... Si fas referència a la lubricació no sabem si prens anticoncepció hormonal o no però si en prens, aquesta pot afectar a la lubricació vaginal.
Sigui com sigui, si veus que no lubriques tot i estar excitada, el millor seria que poguessis provar i utilitzar lubricant de base aquosa quan t'estimulis tu i/o la teva parella.
Pel que fa a si el que no aconsegueixes és l'orgasme, el més important és que primer de tot et coneguis bé, et deixem una imatge per a que puguis mirar-te amb un mirall la vulva i que puguis detectar totes les parts:
GVqTzgGhEkJbY7
Quan ja coneguis totes les parts, aleshores pots començar a explorar-te a nivell tàctil. T'adjuntem un video on unes estudiants d'infermeria ensenyen com estimular les diferents parts de la vulva amb una maqueta:
BOJWa8takY algunes usuàries del consultori ens diuen que no poden veure el vídeo, t'adjuntem un article on explica diferents formes d'estimular-se:
I sobretot, encara que facis tot el que t'hem comentat anteriorment, si només et masturbes per a conseguir l'orgasme, aquest no apareixerà. L'orgasme no és l'objectiu de les relacions sexuals, l'objectiu hauria de ser conèixer-se, descobrir-se, aprendre, divertir-se, etc. Si l'objectiu és arribar a l'orgasme, això ens pot generar pressió i si hi ha pressió, no hi ha plaer.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas