Confusa
Bones!
Porto setmanes molt ratllada perquè crec que m'agraden dues persones a la vegada i no sé ben bé què sento per cadascuna ni què fer al respecte. La primera persona és una noia del meu equip. Fa dos mesos aproximadament vam començar a portar-nos bastant i a parlar-nos per whats, i sembla que les dos estem interessades i que ens molem. Hi ha hagut situacions i converses que porten a pensar això. A més, les dos estem solteres i som bisexuals així que és bastant possible que ella senti el mateix. El problema està en que pensava que m'agradava ella però al meu institut va entrar un professor substitut el qual em sembla molt atractiu, és 100% el tipo d'home que m'agrada, i des que va entrar que no parem de fer-nos miradetes i somriures (ell és molt jove, té vint-i-pocs) i un dia que me'l vaig creuar inesperadament el cor se'm va posar a mil. El cas és que no sé què fer, si aclarir quin dels dos m'agrada i centrar-me en ell o seguir igual i tornar-me boja, perquè clar jo vaig parlant amb la noia aquesta i m'agrada molt però tampoc em trec del cap el professor, amb el qual no parlo. A mi no em fa classe però hem intercanviat un parell de frases. Què hauria de fer? Segueixo amb la noia perquè hi ha més possibilitats? O em centro amb el professor, pel qui crec que he sentit més fort (tot i que crec és obsessió/atracció/admiració), tenint en compte que en pocs mesos marxa?
Gràcies per aquesta secció, serveix de molta ajuda!
Laura Centellas

Hola,
En quant a la relació amb la noia de l'equip no podem dir-te res, si us agradeu, compartiu espais i el que aneu coneixent l'una de l'altre us agrada, endavant!
En quant al professor, sigui substitut o no, sigui jove o no, és el teu professor. I ell ha de tenir molt clara la seva postura i el seu rol. Que tu, com a alumna t'enamoris, l'admiris i t'atregui, és normal, però ell no pot permetre's perdre de vista quin és el seu paper. En el cas que passés qualsevol cosa entre vosaltres, seria una relació d'abús, ell és el teu docent i tu la seva alumna, per tant hi ha una relació d'abús de poder encara que no t'ho sembli. El seu rol no és el mateix que el teu en la vostra relació.
Ja sabem que ens dius que a tu t'agrada però evidentment tot i que tu consentissis, ell té una responsabilitat com adult en la seva feina i tenir relacions sexuals o amoroses amb alumnes seria una vulneració absoluta de les seves responsabilitats.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas