situació
Hola!
primer de tot, moltes gracies per aquest servei, ajuda moltíssim !🫶
volia explicar vos la meva situació. porto casi 10 mesos amb el meu novio, ell te 3 mesos més que jo però som danys diferents (ell es del 2007 i jo 2008). ell no es verge, jo si. tot i que no vem començar a fer res sexual fins poc després de l’estiu, ara estic començant a tenir moltes ganes de fer més coses aixi.
us explico, ens hem masturbat mútuament i jo li he fet sexe oral a ell. l’altre dia casi que mho fa ell a mi però van arribar els seus pares, aixi que no va poder ser. estem anant al meu ritme, no em sento pressionada a res i ell s’adapta a mi. començo a tenir ganes de fer més que això, però tinc varis dubtes. abans de fer qualsevol tipus de sexe, hauria d’anar al ginecòleg? abans d’ell no havia fet res amb ningú, aixi que no crec que tingui cap ets, però es possible?
també, fa unes dues setmanes, va masturbar-me amb els dits a mi, i quan vaig arribar a casa tenia les calçes plenes de sang. era just el dia després que se’m acabés la regla (no se si té alguna cosa a veure). és normal?
i la ultima, hi ha alguna cosa per saber si estic llesta per tenir relacions amb penetració? sempre la gent idealitza molt la primera vegada, i no se si estic preparada (tot i que en tinc ganes i amb ell).
perdoneu per tants dubtes, i moltíssimes gracies per tot <33
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies per escriure'ns i per les teves paraules d'agraïment!
Copiarem les preguntes i les anirem contestant una a una per a no deixar-nos-en cap sense respondre:
-  "Abans de fer qualsevol tipus de sexe, hauria d’anar al ginecòleg?"
Abans de tenir relacions sexuals, a no ser que tinguis dubtes sobre anticonceptius o sobre sexualitat, que volguessis que et respongués una ginecòloga no faria falta anar-hi.
A partir de l'inici relacions sexuals amb penetració, ja es recomana anar-hi, com a mínim, cada dos anys (a no ser que abans sentim algun tipus de molèstia) i fer-se una citologia, com a prova preventiva de malalties ginecològiques.
- "Abans d’ell no havia fet res amb ningú, aixi que no crec que tingui cap ets, però es possible?
No heu tingut relacions sexuals amb penetració però sí que li has practicar sexe oral, i ell, ens has comentat que sí que havia tingut relacions sexuals amb algú altre abans d'estar amb tu. No sabem si ell s'ha fet proves d'ITS o si vas fer-li sexe oral amb preservatiu, però a través del sexe oral també podem contagiar-nos d'algunes ITS, com el virus del papiloma humà, entre d'altres. No és massa freqüent però no podem dir que no passi.
Les Infeccions de Transmissió Sexual, són precisament això, virus i bacteries que poden contagiar-se a través de contactes sexuals.
- "Fa unes dues setmanes, va masturbar-me amb els dits a mi, i quan vaig arribar a casa tenia les calçes plenes de sang. era just el dia després que se’m acabés la regla (no se si té alguna cosa a veure). és normal?"
Podrien ser diverses coses, podria ser que si va introduir els dits, pogués haver-te fet alguna ferida, o que hagi fet que acabi de sagnar la resta de sang que quedava de la menstruació. També podria ser que hagi fracturat algo de l'himen (si és que en tenies) amb els dits.
Si veiessis que segueix passant, el recomanable és que puguis consultar-ho amb la llevadora de la tarda jove del teu CAP o de l'ASIR.
- "Hi ha alguna cosa per saber si estic llesta per tenir relacions amb penetració?"
No hi ha algo concret, que hi hagi nervis és normal, però pressió i pressa, o si sents por, et diríem que esperis. Si no tens por, i el que sents és curiositat, si teniu molta comunicació, si podeu anar poc a poc, millor, que sapigueu que pots canviar d'opinió en qualsevol moment, i que sí o sí, sempre que hi hagi contacte entre el penis i la vulva hi hagi preservatiu posat.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas