Dubtes d'adolescents
Hola! Tinc preguntes i inseguretats...
1. Un ''lio'' vol dir fer l'amor? O pot ser només petons?
2. Si ho fem, els dos hem de portar preservatiu o només un?
3. Què és un orgasme?
4. Puc tenir una relació sense tenir sexe?
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Anem per parts responent als teus dubtes:
1. Generalment, per "lio" s'entén fer-se petons, que poden incloure o no tocaments.
2. En una relació heterosexual no seria necessari. Només se l'hauria de posar ell.
3. L'orgasme és una sensació subjectiva, per tant, el què se sent és força personal. La descripció general és que l'orgasme és el moment culminant o de major excitació sexual de les zones erògenes (que poden ser qualsevol part del cos, dependrà també de cada persona). Algunes sensacions que la gent explica que sent és com una destensió a tot el cos, altres que senten tremolors, tensió a les extremitats, sensació molt elevada de plaer, etc...
4. Sí, pots tenir una relació de parella sense tenir sexe. I pots mantenir relacions sexuals sense que hi hagi penetració.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas