No se molt bé que fer
Hola, bona nit,
M'agradaria exposar-vos dos dubtes, ja que estic fet un embolíc i m'esta començant a afectar psicològicament.
Des-de fa unes setmanes, vaig descobrir que possiblement tingui fimosis als 17 anys, i no se molt bé que fer, ja que m'hauria d'operar pero amb el futbol, es impossible, ja que jugo a una divisió alta. Un altre problema ve, perquè no tinc com dir-li als meus pares ja que no tinc la suficient confiança amb ells ja que els problemes sempre m'els "menjo" jo sol. I per deixar aquest tema de banda, no vull anar sol al metge, per tant li vaig demanar a un amic que m'acompanyes, però ja li he cançel·lat dues vegades perquè tinc molta por, ja que encara soc verge i serà la primera vegada que una persona externa em "toca"
I el segon problema que tinc, es que quan tinc una erecció, no em surt el liquid preseminal, i no m'ha sortit mai. es alguna malaltia o m'hauria de preocupar, ja que crec que l'esperma surt be, però el líquid preseminal no surt directament
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per confiar en nosaltres. Ens sap greu que estiguis patint tant per aquest tema. La fimosi és una intervenció relativament senzilla però que si cal fer-la és perquè interfereix en el dia a dia de la persona i perquè afecta o pot afectar a la seva salut.
Primer de tot, faria falta que un professional fes un diagnòstic correcte del grau de fimosi i donés la indicació d'intervenir o no. Per tant, si no ho has fet encara i cap professional sanitari t'ha vist, el primer pas seria anar a la tarda jove del teu Centre d'Atenció Primària o de l'ASIR i parlar amb la metge de capçalera o la llevadora (sí, les llevadores també poden atendre aquest tipus de situacions, ja que la seva formació és en sexualitat humana i salut sexual reproductiva) i en el cas que fos necessari et derivarien a l'uròleg o l'andròleg.
De cara a parlar amb la teva familia, és per un tema de salut, sí és dels teus genitals però és de salut i possiblement hi hagi una postintervenció i alguna molèstia posterior. T'animem a explicar-ho amb naturalitat, "crec que tinc fimosi i aniré al metge a mirar-m'ho".
Lo del líquid presseminal podria ser degut a la mateixa fimosi, al no quedar el gland descobert del tot quan hi ha una erecció, el líquid pot quedar dins la pell.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas