Libido baix
Des de sempre m'he considerat una noia amb un libido molt baix. Al principi doncs no li prestava antenció, però al parlar amb amigues sempre veia que elles tenien molt més desig sexual que jo. Fins i tot va arribar a un punt que vaig pensar que era asexual. No crec que siga asexual perquè molt esporadicament si sento algo de desig (sol ser quan surto de festa i bec unes copes).
Al sentir tan poc desig mai tinc la necessitat de masturbar-me, llavors els pocs dies que si que em ve de gust donar-me plaer tmpoc se ben be el que m'agrada i m'acabo frustrant.
Es normal tenir el desig sexual tan tan baix? Gairebé inexistent? Es pot fer algo per augmentar-lo?
Laura Centellas

Hola,
Necessitaríem més informació per a poder donar-te una resposta més acurada.
El desig sexual no és quelcom estàtic i impertubable. Moltes coses que passen a la nostra vida, poden afectar al desig, a activar-lo a desactivar-lo. Parlar de tenir-ne molt o tenir-ne poc, tenir-lo alt o tenir-lo baix, no ens sembla adequat, ja que segons les circumstàncies es podrà veure afectat, en un sentit o en l'altre.
Poden influir en el nostre desig, aspectes relacionats amb les hormones, amb si prenem o no anticonceptius hormonals, si la mentruació no està afectada per altres factors, si tenim algun tipus d'alteració de la conducta alimentària, si tenim al voltant temes que ens generin preocupacions o ansietat, etc...
Pel que fa als moments en els que sí que sents desig i tens curiositat per explorar-te potser t'animaríem a fer-ho des d'aquesta mateixa curiositat.
El primer de tot, és important que et coneguis, que sàpigues com són els teus genitals, com és la teva vulva, que tinguis ubicades totes les parts i que puguis explorar-te visualment i a través del tacte.
Una vegada hagis ubicat totes les teves parts i zones, és important explorar-nos a nivell de tacte. Et deixem un vídeo on veuràs diferents formes d'estimular la vulva:
BOJWa8takY
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas