Les anticonceptives
Hola, fa uns dies rumio si és recomanable prendre les anticonceptives per regular la menstruació i fer-ho sense preservatiu. Quins efectes secundaris pot tenir amb una noia de setze anys?
Laura Centellas

Hola,
Primer de tot has de saber que quan es prenen pastilles anticonceptives no es té la menstruació. En alguns casos hi ha un sagnat per deprivació. Amb algunes pastilles anticonceptives no es produeix sagnat.
Prendre les pastilles anticonceptives pot estar indicat en alguns casos, més enllà d'utilitzar-lo com a mètode anticonceptiu. Per tant, la recomanació seria que la ginecòloga valorés el teu cas i determinés quina opció és la més adequada pel teu cas. Si tens menstruacions irregulars, és important determinar-ne la causa.
Per altra banda, per mantenir relacions sexuals sense preservatiu (mentre s'està prenent l'anticoncepció hormonal) és important que sigui amb una parella estable i que totes dues persones sapigueu que no teniu cap ITS.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas