Ginecoleg
Holaa, fa molt temps q la meva mare hem repeteix que e d’anar al ginecoleg ( jo no vull) i que ella hem demanara hora volia saber si puc entrar sola i q ella no vingui pq hem faria molta vergonya.
Despres es la meva primera vegada q aniria suposo q hem prwgubtaria algunes coses pero per exemple que hem pot pregubtar?? I deslres he d’anar depilada, sence ?? Bua hem fa moltissima vergonya a part no puc parlar de cap tema sobre sexualitat i nomes que hem pregunti cuan hem va venir la regla( algo q teoricament hauria de tenir normalitxat ) hem poso super vernella i hem dona molts nervis hem fa molta por anar no se com ferho
Laura Centellas

Hola,
Si encara no s'han mantingut relacions sexuals i ja es té la regla, es recomana fer la primera visita la ginecòloga per valorar la normalitat del cicle menstrual, avaluar el grau de desenvolupament, resoldre dubtes, informar-se sobre mètodes d'anticoncepció, etc. La ginecòloga et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, i també una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o
ecografia).
Evidentment, no cal anar depilada. La depilació és una decisió personal i tu decideixis si vol o no depilar-te. Així doncs, no t'amoïnes per aquest aspecte.
Si ja s'ha començat l'activitat sexual amb penetració sí que es recomana una visita a la ginecòloga. En aquest cas també es farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no es nota res! També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia.
També s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol problema ginecològic com regles molt irregulars, abundants o molt doloroses. Quan la regla no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el flux vaginal és diferent o fa olor, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya. Però quan es tracta de SALUT és el que ha de prevaler! Així que fora vergonyes!
Si tu ho desitges, pots entar sola. Per tant, pots comentar-li a la teva mare que t'agradaria entrar sola.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas