Vaig tard?
Hola,
He fet 20 anys fa poc i bueno, nose si em direu que vaig tard però, mai he anat al ginecòleg.
Sempre he sentit i m'han dit que quan segur hi has de començar a anar és quan tens les primeres relacions sexuals i jo encara no he tingut res amb ningú, així que és un dels motius pels quals mai hi he anat.
Tot i això, després de la pandèmia m'he notat que la regla mha canviat una mica, en el sentit de que em baixa en menys quantitat i em va més mal o inclús, que noto les ovulacions com si m'hagués de baixar, és a dir, que em fan bastant de mal. És per això que fa mesos que penso que estaria bé anar-hi simplement per veure que tot estigui bé i que no tingui cap problema amb això.
Però la veritat, crec que si no fos per això no hi aniria, ja que em fa bastanta por i cosa anar-hi...
Per això també us volia preguntar que a partir de quina edat és recomanable anar-hi??
Laura Centellas

Hola,
Si encara no s'han mantingut relacions sexuals i ja es té la regla, es recomana fer la primera visita al ginecòleg per valorar la
normalitat del cicle menstrual, avaluar el grau de desenvolupament, resoldre dubtes, informar-se sobre mètodes d'anticoncepció, etc. La ginecòloga et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, i també una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o
ecografia).
Si ja s'ha començat l'activitat sexual amb penetració sí que se'ls recomana una visita. En aquest cas també es farà una
exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no es nota res! També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia.
Evidentment, també s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol problema ginecològic com regles molt irregulars, abundants o molt doloroses. Quan la regla no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el flux vaginal és diferent o fa olor, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya. Però quan es tracta de SALUT és el que ha de prevaler! Així que fora vergonyes!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas