no sé que m'està passant
hola
soc una noia de 17 anys i fa 11 dies vam fer l'intent de follar per primer cop els dos però no me la va ficar sencera. No teniem preservatius i era el meu dia d'ovulació. Desde aquell dia m'han crescut una mica els pits (m'han sortit estries a un pit) quan a mi porten sense creixem els pits bastant ja que vaig tenir la regla amb 11 anys i em van crèixer ja en el seu moment. Apart, estic nerviosa, em noto molt cansada i no sé si és per casualitat que m'han crescut els pits i que realment tot és el meu cap o passa alguna cosa. A més abans de fer-ho ja havia ejaculat feia una estona. La pròxima regla se suposa que em baixa en 4 dies però estic una mica nerviosa per això he decidit fer la consulta ara. Això és normal i és casualitat? o passa alguna cosa?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
La simptomatologia que descrius podria indicar també que aviat et vindrà la menstruació. Per evitar-nos mals de cap és important que utilitzem sempre algun mètode anticonceptiu, el preservatiu per exemple, ja que ens permetrà gaudir de la sexualitat sense haver-nos de preocupar.
Sempre que hi ha penetració sense preservatiu, existeix la possibilitat de transmissió d'ITS i també d'embaràs. Perquè l'embaràs es produeixi els espermatozous han d'entrar dins de la vagina i fecundar l'òvul, per tant, si havia ejaculat feia poc i a continuació va introduir el penis dins de la teva vagina, podria ser que hi hagués algun espermatozou. Així doncs, si la menstruació no et ve quan estava previst, et recomanem que et facis una prova d'embaràs per descartar-ho.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas