no tinc ganes
Hola, he perdut el desitg sexual i ja casi mai ho fem la meva parella i jo. Ens mediquem bastant, i tot el que prenem baixa la libido pero no ho podem deixar. En el meu cas son ansiolitics i anticonceptius i nose que fer. Em fa mal al tenir sexe de la sequetat, ni amb lubricant puc i es com que li estic agafant aversió i ja no li proposo mai... fara com 1 mes que no ho fem. A sobre sempre hi ha gent a les nostres cases i al no tenir intimitat encara tinc menys ganes.
He pensat en deixar la pildora pero no sentirem plaer amb el condó, nose si existeix algun metode que no sigui tan invasiu pero que tampoc tingui tanta hormona.
Portem ja 4 anys junts i nose si es que tambe han baixat les ganes en general, fa anys tenia bastanta libido sobretot al començar a sortir i quan era mes adolescent pero fa un temps que no tinc ganes ni de tocarme, no penso gens am el sexe i nose si li estic agafant por perque no disfrutem ni ell ni jo (ell tambe te dificulats) i jo ja adelanto aa que tindré mal, sobretot despres de ferho ho tinc irritat i a mes fa mes d'un any que no arribo al orgasme, i ell igual.
que puc fer? gràcies
Laura Centellas

Hola,
Hi ha molts factors que s'estan posant en joc en el vostre cas: estat anímic que justifica la medicació que esteu prenent i que pot afectar a la sexualitat, dolor durant i després de les relacions sexuals, mètode anticonceptiu que no us acaba de satisfer, dificultat per trobar un lloc amb més intimitat per mantenir relacions sexuals... com veus són molts factors i amb tot això el nostre desig sexual se'n pot veure ressentit.
El primer que us diria és que en pugueu parlar, que parleu dels vostres neguits i inquietuds i que junts trobeu maneres de compartir intimitat. Potser en aquests moments les relacions sexuals que inclouen penetració no us venen de gust, no passa res. Pensa que si et fa mal, és lògic que no vulguis fer-ho. La sexualitat és molt més que penetració. Les carícies, les abraçades, els petons... també formen part de la nostra sexualitat i poden ajudar a activar el desig.
En relació amb els mètodes anticonceptius, el preservatiu seria el més indicat si no voleu hormones, i que no se sent res amb el preservatiu, és un mite. Us recomano que aneu a la tarda jove del vostre Centre d'atenció primària perquè la llevadora pugui explicar-vos les diferents opcions que teniu i quina pot ajustar-se més a la vostra situació.
Esperem que ben aviat estigueu recuperats d'aquesta situació de salut mental que esteu travessant i que tot vagi tornar a la normalitat.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas