Somriure
Gràcies pels consells, gràcies pels consells que hi ha per estar mes atractiva que està en adolecents.cat, i el meu problema és el segon on posa Somriure et debò més atractiva jo no puc:( (tot ho sóc capaç de fer menys la segona somriure! no tinc un somriure bonica !:(, no tinc les dents alineats bé i no puc somriure:'(, i he de posar-me brakets però per ara no fins em opera la boca esque tinc un problema a la pell d'un queixal i de moment no puc posar-me brakets durant molt de temps i he d'estar amb les dents tortes: (i em posa trist perquè al noi que m'agrada no li puc somriure a més no crec que es fixi en mi amb aquestes dents:'( : autoestima: pels sòls:''(, no ho digues a ningu:(
InterPersonal

Hola Samy, sóc l'Assumpta muns, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que estiguis preocupada pel tema del somriure, perquè una boca amb les dents ben posades, blanques, etc. és el què voldria tothom. Però ja saps que no tothom les hi té, igual que passa amb altres parts del cos. Hem d'acceptar que no podem ser "perfectes" en tot. És més, de vegades, petites imperfeccions estètiques fan a la persona més peculiar, original, interessant, i atractiva. A tu t'ha tocat el tema de les dents, i a una altra persona li tocarà una altra cosa. Valora les altres coses "guapes" que tens, i que tu mateixa reconeixes. A més, has d'estar contenta perquè saps que lo teu té solució, potser no immediata com tu voldries, però sí en un període de temps breu, i pensa en aquelles situacions o dificultats que per desgràcia no en tenen, com malalties greus, etc.
Un altre tema és el de l'autoestima. L' autoestima va més enllà del tema estètic. Implica una acceptació incondicional d'un mateix/a i una valoració positiva de les coses que fas, i de les possibilitats que tens de fer-ne de noves. Vol dir ser conscient i acceptar les nostres virtuts i les nostres limitacions, vol dir no jutjar-nos massa ni ser tant durs/es amb nosaltres mateixos/es, vol dir no fer comparacions amb els demés.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat