Amistat i amor
Hola adolescents, abans de començar us vull agrair tot el q feu per nosaltres ja que he recorregut a vosaltres i m'heu donat consell.
Fa sis mesos que tinc un amic a distància i connectem molt i ens hem fet molt bons amics. El que passa és que ens feiem bastantes bromes tant sexuals com amoroses de "t'estimo molt" però de conya. El cas és que amb el temps és cada vegada menys de broma i té sentit perquè una de les meves millors amigues que també es parla amb ell m'ha dit que realment està molt enamorat de mi i que vol tenir una relació amb mi, i sospite que se'm declararà quan em vingui a veure aquest novembre, a part de moltes coses que farem junts.
El problema gran és que la meva relació anterior va ser tan dolorosa que al tallar amb ell em vaig tancar i no vull tenir res serio amb algú, però ell m'embolica encara que no li he dit. Precisament he parlat amb ell sobre això en videollamada i m'ha dit que si la persona t'agrada física i psíquicament i vols estar amb ella és quan ha d'haver relació perquè no necessitaràs tenir sexe o demanar atenció amorosa amb algú altre, després d'haver dit que tinc tot això excepte de que no vol res amb mi (mentida).
No sé que vull, ell m'agrada i seria genial que estiguessim enamorats, però em fa por el compromís i si supero la meva anterior relació no sé si tornaré a creure o veure l'amor i les coses en general.
No sé que em passa, podria estar enamorada perquè no deixe de pensar en ell però tinc por.
Què hauria de fer? Gràcies.
Laura Centellas

Hola bonica!
Gràcies per les teves paraules!!! Ens ajuden a seguir amb la nostra feina!
Pel que expliques, sembla que la por t'ha segrestat. La por al dolor que vas sentir en la teva relació anterior està afectant a les teves relacions actuals i futures i és quelcom que hauràs de treballar.
No és fàcil acceptar que has confiat en algú i que aquest algú t'ha ferit (voluntària o involuntàriament). I entenem que estiguis a "la defensiva".
Però aquest amic no és el teu ex. Aquest amic t'ha ajudat aquests mesos i ha estat preocupat per tu. T'ha escoltat i heu compartit molt bons moments. Tu ja l'estimes perquè forma part del teu dia. Ara hauràs de decidir si vols obrir una mica el teu cor i deixar-lo entrar. Mica en mica. Amb cura i amor.
Estàs molt vulnerable però no és motiu pel que no puguis gaudir d'una relació sana, estable i bonica.
Una abraçada!
La Laura Centellas