Masturbar-se
Hola,
Sóc una noia i molts cops he pensat en masturbar-me, i pocs cops ho he fet però no tinc la sensació de que em dóni molta satisfacció. Crec que no se com fer-ho, em podeu donar alguna recomanació siusplau?
Merci:)
P.D: sens ànims de ofendre ehh, crec que estaria b fer més classes d sexualitat:)
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, dir-te que estem totalment d'acord en que és fonamental portar l'educació afectiva i sexual a les aules.
Sentir curiositat per la sexualitat i la masturbació és completament habitual a l'adolescència. Fer-ho o no, és decisió teva.
Si en tens ganes, et recomanem que primer de tot t'exploris, que et puguis mirar amb un mirall, que coneguis com és la teva vulva i que puguis ubicar totes les zones. Una vegada ja et coneguis visualment, aleshores pots començar a explorar-te manualment, amb el tacte, descobrint com reacciones a cada zona.
No oblidis que tenim tot un cos per poder ser estimulat i que pot oferir-te sensacions molt plaents. Recorda que el nostre cervell és el gran òrgan sexual, per tant, també és important focalitzar l'atenció i els pensaments en allò que t'ajudi a excitar-te.
Per últim, pots veure diferents formes d'estimular la vulva i la zona de clítoris, t'adjuntem el següent vídeo que van fer unes alumnes d'infermeria:
BOJWa8takY
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas