amistats
hola, ultimament em noto rara amb les amistats que tinc, son les mateixes que sempre i algunes que he conegut fa poc. Nose Quin problema de confiança tinc pero noto q a part de les meves 2 millors amigues (ara parlo d'elles perq es un altre sensacio) la resta de amistats que tinc son falses. les meves amistats no han fet res per jo pensar aixo pero noto q son amigues per ser, per no estar soles, que tampoc puc confiar en elles ni m'importaria si desapareixesin de la meva vida d'un día per l'altre.
Despres está el tema de les meves 2 millors amigues, som un grupet de 3 i estem molt be pero una d'elles es una mica manipuladora i a vagades noto que em deixen de costat. nose si es una sensacio o es real, ho penso i tampoc hi han fets com a tal pero dir que em deixen de costat, pero soc una persona molt intuitiva i a vagades noto com si els hi puedes llegir el pensament i pogues saber tot el que em dirien. una de les meves millors amigues es mil vegades mes guapa que jo, te coses de marca i molts nois al radera. no ho nego a vegades em sentó gelosa pero intento fer el posible per ella, en canvi ella em fa comentaris com per posarse per sobre de mi, com si es sentís gelosa (cosa que no entenc perq com he dit no te cap rao pero posarse gelosa) Hi ha cops que m'ha fet sentir realmente malament pero quan estem soles o cuan estem bé ens ho pasem genial. NOSE ESTIC FETA UN LIO JA NOSE SI SON PARANOIES MEVES O REALMENT TINC PROBLEMES AMB LES AMISTATS. pardo per parlar de tantes coses i Fer un text tan llarg, espero que el responguis.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Realment l'adolescència és un moment d'avaluació de les relacions (d'amistat, familiars, romàntiques...). Tot es posa en dubte i necessitem sentir que son espais de seguretat i confiança, oi?
Però una cosa que no ens expliquen i que ens pot ajudar és ordenar les amistats en diferents graus d'intimitat. És a dir:
- Coneguts/des
- Companys/es
- Colla o grup d'amics/es
- Amistats
- Amistats íntimes
Des d'aquí és més fàcil situar cada persona segons el grau de confiança i intimitat que hi tenim. A més, podem anar canviant segons vagi canviant la relació amb aquella persona.
Finalment, amb la teva amiga potser necessites agafar una mica de distància per valorar exactament la vostra amistat i veure què t'aporta i a on la vols col·locar....
Una abraçada!
La Laura Centellas