AMICS...........................................................
Bones...mira, soc una noia tancada que li costa molt relacionar-se perquè no sé deque parlar amb la gent, a la classe tinc una nena que es bassant amiga meva i tots és com si l'adoressin...tots volen parlar amb ella, en canvi jo no se que fer..tinc molta vergonya, i maig faig res, ella sempre esta parlant, o fa rucades per la classe o fa cualsevol cosa, però jo no....No vinc a consultar-vos perquè em digueu que sigui jo mateixa.. no puc mes..si soc jo mateixa estare mes marginada del que estic ara... em sento desprasada del mon...magradaria que em donguessis consells per ser més oberta amb la gent i per deixar la vergonya de banda duna vegada ja!
ADEU I GRACIES PER LES MOLESTIES, ESPERO QUE RESPONGUEU RÀPID!
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta.
T'entenc perfectament, però en primer lloc t'he de dir que la vergonya és una emoció que sentim tots i totes al llarg de la vida, amb diferents situacions, tot i que alguns o algunes amb més intensitat que d'altres. Per tant, cal acceptar-la com a tal. La timidesa, la vergonya...formen part de la nostra manera de ser, de la nostra personalitat. Això no vol dir que no hi puguis fer res per gestionar-la però com més acceptis que forma part de tu millor. Igual que segurament formen part de tu el coratge, la paciència, la responsabilitat, etc. En primer lloc, intenta acceptar-te tal i com ets, amb les teves virtuts i els teus defectes, amb les coses que t'agraden i les que no de tu mateixa. Si només et fixes amb allò que no t'agrada de tu i no deixes de comparar-te amb la resta de persones, no anem bé. Sovint, darrera la vergonya hi ha inseguretat, sentiments d'inferioritat, baixa autoestima, perfeccionisme, etc. Intenta esbrinar si darrera la teva vergonya hi ha alguna cosa d'això i posa fil a l'agulla. Accepta't, respecta't i estima't més. Ah, i no tinguis por d'equivocar-te ni et deixis portar massa pels comentaris dels altres.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat