autoestima
Hola!!
La meva consulta es perquè fa un temps que he començat alguna cosa amb un noi i cada cop que ens veiem ell volia anar a mes i per exemple: treurem els sostens però jo mai em sentia segura amb això. Això es degut a que tinc MOOOLT de complexe amb els meus pits, son bastant petits i em feia molta por no agradar-li, em sentia molt insegura de pensar que probablament abans d’estar amb mi va estar amb alguna noia amb molt mes pit que jo i em feia sentir malament el fet de que potser no “complia” les seves expectatives. Se que això sona fatal perquè al final si no li agrado pels meus pits serà que es una merda de persona i no val la pena però no puc evitar sentir-me així.
La qüestió es que l’altre dia per fi em vaig sentir suficientment comode com per treurem els sostens, en el moment que ho vaig fer vaig sentir molta por per el que pogués estar pensant, vaig estar apunt d’explicar li però no ho vaig fer. Després d’això quan ens vam despedir li vaig estar donant mil voltes de que potser ja no em vol tornar a veure o potser no li he agradat…no paro de pensar-hi, nose que fer. Ell en el moment no va semblar en cap moment que no li agrades ja que va actuar com sempre però sem fa impossible no comprar-me amb altres noies, de vegades sento que soc la perosna amb menys pit del planeta, m’agradaria taaan tenir mes pit, em dona molta inseguretat i nose que fer.
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, comentar-te que mai has de fer res que no vulguis fer o que no et sentis segura de fer. Per tant, si tu no vols que et tregui els sostens, no tens per què fer-ho. Dona't temps per sentir-te segura.
Per altra banda, hem d'aprendre estimar el nostre cos i els nostres pits tal com són. Comparar-nos amb la resta de persones, des de la diferència i menystenint-nos no serveix per res. Únicament ens destrueix l'autoestima. No és gens fàcil estimar-nos, amb la quantitat de pressió estètica que rebem constantment, però és indispensable per poder viure tranquil·les i gaudir de la vida (i de la nostra sexualitat).
Així doncs, més enllà del que aquest noi pensi, comença per treballar en pro de la teva autoestima. Si ho necessites, demana ajuda especialitzada, i veuràs que així, tot és més senzill.
Una forta abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas