PSICO
Hola!
Uns mesos abans d’acabar segon de batxillerat va entrar al cole un nou psicoleg (com orientador). Un dia que necessitava parlar amb algú el vaig conèixer i vam notar connexió. (Jo tinc 18 anys ell en té 35). Només vam parlar i després vam seguir coincidint en diferents situacions però res mes enllà. L’últim dia que el vaig veure en àmbit escolar va ser una sortida que vam fer a la platja. Al final algun altre Profe, ell i les meves amigues vam anar a prendre algo. Quan ja va començar l’estiu jo vaig notar que necessitava algú amb qui parlar, però no m’agrada anar al psicoleg. Li vaig escriure per veure que li semblaria parlar com de manera informal. Ell va accedir i ens vam veure un cop a la setmana per un mes. Cada cop que parlàvem es notava que hi havia mes vincle, encara que des del primer dia n’hi havia. L’últim dia ens vam donar un petó i després vam passar la nit junts a casa seva.
La meva consulta es bàsicament, què faig ara? Està bé el que estem fent?
És obvi que els dos sentim alguna cosa, i malgrat ens vam conèixer en àmbit escolar jo soc major d’edat i ja no soc a l’escola.
Gracies per llegir me.
Laura Centellas

Hola,
Efectivament ets major d'edat però no només la majoria d'edat ens preocupa.
En les relacions on hi ha molta diferència d'edat, no només importa si un és major o menor d'edat... importa també el moment vital que esteu vivint cadascun de vosaltres. Tens 18 anys, estaràs acabant batxillerat, començant a estudiar la teva formació professional, iniciant la carrera universitària o començant a endinsar-te al món laboral, possiblement vivint amb el teu pare/mare o compartint pis d'estudiants.
Ell té 35 anys, és psicòleg, està exercint en un entorn educatiu, té casa pròpia i possiblement el seu projecte de vida sigui molt diferent del teu, en aquest moment vital.
Que tingui 35 anys i estigui en un entorn educatiu i no sàpiga determinar quin és el seu lloc, i el seu rol, que no sàpiga dir "no" per ètica, encara que tingui ganes de tenir relacions sexuals amb una noia com tu, ens resulta tremendament preocupant.
A la teva consulta ens preguntes si està bé el que esteu fent, què és el que et fa qüestionar-te si està bé o no? Escolta les teves sensacions... en la nostra resposta ja s'entèn que no ens sembla bé el que ell ha fet o el que podria arribar a fer... tu buscaves una persona amb qui parlar donat que et senties malament amb alguna situació que estàs vivint... has buscar ajuda, tu no has fet res malament.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas