Vos ho envie tb per aquí ja que son dels dos temes.
Hola Adolescents! Us escric per el motiu del que em va pasar amb un entrenador i no se qué deuria de fer... Abans d'estiu, em vaig apuntar a escacs. Despres quan es va acabar el curs em va dir que podia anar practicant per una competició. Al principi si q anava amb més compañs pero al final em vaig quedar sola amb ell. Em va dir q anara a un lloc ,em vaig asustar (pq antes en el whats va posar una cara d'enamorat i es va insinuar amb mi )i no vaig anar. Fa una setmana em va acompañar mon pare pq li pareixia ''raro'' q anar al club a finals d'agost. El q pasa , es q després quan hi marxar i es vam quedar sols,va començar volentme donar una ''besadeta'' perque era el meu aniversari. Després em va dir que li agradava jo( el entrenador te 62 anys) i jo em vaig quedar callada( mai he sabut posar limits) ja qie a vegades senc q només puc tindre aquestes relacions pq no tinc amics. Lo mes raro va pasar despres. Ell em volia portar al lloc, al principi em vaig negar totalment pero després hi vaig anar, al prinicpi va ser una abraçada, i jo quan volia surtir, no em deixava.Finalment em vaig quedar paralitzada deixantme ''fer la abraçada que hi va haver roçes ''dientme que volia mantindre relacions sexuals amb mí. Ho va deixar perque venia mon pare i ell va ser ''inteligent'' per a q no ho descobriren. Hui m'ha dit q el divendres obrir el club altre cop. Jo m'he negat i no ho entén , ademés tinc por perque si vaig, se q ell pot fer cualquier cosa pero si no vaig , se q no podré continuar amb una cosa que realment m'agrada(l'escacs). No se que fer ja que en aquest cas, se que lo correcte es no anar( em senc culpable, perque senc q ' '' ho he buscat jo'' ja que he tingut una altra experiencia) i tinc por q m'utilitze ''sexualment'' ja que realment m'agrada els escacs i si no estic ''be'' amb ell, em pot fastidiar. Jo no vuic dir-ho a la ''llei'' pq realment es una persona important per l'altra gent ( es entrenador a nivell nacionali internacional, ha sigut candidat per ser alcalde, també te un altre club a una altra opoblació, i sempre organitza tornejos). A part d'aquest embolic, tinc sols una amiga que casi l'ingresen en psiquiatria i encara esta un poc mal per la meua culpa. Jo vaig intentar ajudar li quan vaig estar a sa casa pero finalment em vaig trobar malament i em va ajudar la seua mare. Per aixó s'en va anar a casa de la seua avia i jo em vaig quedar ahí. Realment jo se el que li pasa , i es que la seua mare es bastant sobreprotectora, inclús em va voler donarme literalment el menjar a cullarades, i per aixó esta agobiada. pero ara jo no se que hauria de fer per ajudarla ja que en part es per mi i ara necesita un temps, pero no se que fer referent a la ''sobreproteccio materna'' que está rebent. Sa mare i jo vam tindre eixa relació de sobreprotecció i tampoc se com tallarla. Per aixó tinc aquestes dos situacions ben bé fastidiants.Gracies per tot aquest temps, i perdó per fer-ho tan llarg. Fins la próxima.
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos les dues situacions. Ens sap molt de greu que estiguis vivint aquesta situació d'abús.
En primer lloc, dir.te que no ets culpable ni responsable de les actituds dels altres. L'entrenador és un abusador i és altament perillós per a tu que segueixis tenint contacte amb ell. T'animaríem a que parlis amb el teu pare (que ja va veure rara la situació) per emprendre accions legals i denunciar-ho. És molt perillós que aquest home estigui en un lloc on tingui contacte amb persones de qui pugui abusar, pel seu rol de poder, la seva posició de superioritat i d'entrenador. Busca juntament amb el teu pare la forma de poder seguir entrenant i aprenent a jugar a escacs però no posant-te en perill.
Pel que fa a la relació amb la mare de la teva amiga, no hem entès exactament què va passar però que la seva mare adoptés un rol de cuidadora cap a tu no té a veure amb tu, té a veure amb ella. Parla amb la teva amiga comparteix amb ella que no et fa sentir còmode i si tornes a estar en contacte amb aquesta dona digues "no" i si no respecta el "no", marxa, truca al teu pare i que et vingui a buscar o no vagis a casa la teva amiga.
Si no et sents còmode amb una situació pots marxar. Sempre. I si no et deixen, explica, comparteix i demana ajuda.
Una forta abraçada!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas