TINC MOLTS DUBTES I ÉS URGENT
Bon dia, primer de tot voldria agraïr-vos la vostra feina, moltes gràcies.
D'aqui un o dos dies, hem quedat amb la meva parella. Suposo que tindrem relacións sexuals (només tocaments) pero tinc molts dubtes.
1. Si em fa una palla i ejaculo al seu cos (no a la vagina, pero potser als pits o a la panxa o a la cara) hi ha algun risc d'embaras? Em preocupa sobre tot el risc de que una vegada ho netegem, per exemple si es dutxa, l'esperma que ha quedat enganxat a la pell baixi i es fiqui a la vagina o alguna cosa aixi.
2. El semen preliminar (o com es diugui ajaja) (em refereixo a que abans de corre'm, quan estic una mica exitat, a vegades poden sortir algunes gotes de semen abans de la ejaculació) és perillòs per a provocar un embaras? Per exemple, si m'esta fent una palla, i amb les mans toca una goteta i despres es toca.
3. Crec que aquesta és més obvia pero igualment m'agradaria que em poguessiu aclarir-ho. Hi ba algun risc d'embaras si ejaculo a la boca?
4. Es poden passar MTS nomes tocant'se i si els dos som "verges".
5. És molt perillos fer sexe oral sense preservatiu masculi/femeni?
Moltissimes gràcies per l'ajuda.
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, gràcies a tu per la confiança.
Anem responent els teus dubtes:
1. Si et masturba i ejacules en el seu cos, lluny dels genitals, no hi ha risc d'embaràs. Pots estar tranquil. El que és important és que no hi hagi contacte amb els genitals.
2. El "semen preliminar" que dius, és el líquid preseminal. Aquest líquid serveix per netejar el conducte de la uretra (per un sortirà el semen) i pot contenir espermatozous que hagi arrossegat del mateix conducte, per tant, si es mantenen relacions amb penetració sense cap mètode anticonceptiu, podria haver-hi risc d'embaràs.
3. No, no hi ha risc d'embaràs si ejacules a la boca.
4. Les ITS són infeccions que es poden transmetre d'una persona a una altra per contacte físic durant les relacions sexuals. Trobareu més informació en el següent enllaç:
5. Amb el sexe oral també hi ha la possibilitat de la transmissió d'ITS. La recomanació és practicar-lo amb algun mètode de barrera, preservatiu o banda de làtex.
Esperem haver respost els teus dubtes.
Una forta abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas