Pastilla dia després
Hola,
Fa uns dies se'ns va trencar el preservatiu i vaig haver de prendre la pastilla d'emergència (Norlevo), me la vaig prendre el mateix dia. Tant la farmacèutica com el prospecte diuen que la regla m'ha de baixar 5 dies després d'haver pres la pastilla. Però en el prospecte també diu que m'ha de venir la menstruació en la data prevista. No entenc molt bé que vol dir això i m'ha generat algunes preguntes.
1. Vol dir que aquest mes em baixarà dos cops? (un en 5 dies i l'altre en la data esperada)
2. Avui és el cinquè dia i encara no m'ha baixat, què hauria de fer?
3. També he llegit que si te la prens mentre ovules la pastilla no fa efecte, és cert? Jo vaig tenir relacions i em vaig prendre la pastilla el dia de després del dia d'ovulació.
Moltíssimes gràcies per la vostra ajuda!
Laura Centellas

Hola,
Segons hem vist, en el prospecte s'indica que es recomana fer una prova d'embaràs en cas que tinguis un retard de la menstruació de més de 5 dies o si es produeix un sagnat anormal en la data esperada de la menstruació. Per tant, cal esperar a veure si la menstruació et ve quan estava previst.
L'anticoncepció d'emergència s'ha de prendre com més aviat millor després de la relació sexual de risc. Preferiblement dins de les 12 hores posteriors.
Així doncs, hauràs d'esperar a veure si et ve la menstruació quan estava previst, en cas contrari, et recomanem que et facis un test d'embaràs per descartar-ho.
Una forta abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas