Timidesa i alcohol
Hola! Primer de tot, moltes gràcies per la feina que feu :)
Tinc un problema i és que soc una persona molt tímida, les interaccions socials em posen molt nerviosa. Moltes vegades sí que tinc ganes de quedar i sortir, però un cop i soc allà, apareixen molts pensaments intrusius (pensaran que soc avorrida, rara, segur que no els hi caic bé, no hauria d'haver vingut...) i ho passo realment malament perquè soc més d'estar callada, però m'agradaria poder ser tan oberta com elles i no sentir-me incòmoda la major part del temps.
Així doncs, m'he adonat que si bec alcohol (no tant com per no recordar res, però prou per deixar-me anar) soc més oberta i em sento acceptada, els pensaments intrusius marxen i només penso a passar-m'ho bé i gaudir de la nit. Soc conscient de tots els perills que comporta beure i més en aquesta edat tan delicada, de fet, no m'agrada gens i acabo amb remordiments l'endemà, com avui. Però també sento que si no bec, no agradaré i odio ser tímida, és la meva via d'escapament per poder ser una persona diferent ni que sigui unes hores.
Com podria fer per no beure alcohol, però no sentir-me incòmoda a les quedades i a la vegada gaudir-les?
Moltes gràcies i una abraçada!
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per les teves paraules! Ens animen a seguir amb la nostra feina!!
Una de les conseqüències del consum d'alcohol és que les funcions executives queden alterades, és a dir, que el "director d'orquestra del nostre cervell" queda adormit i no pot dirigir el cervell. Aquest director és el que ens permet saber què es pot fer en cada moment, si és adequat o no, per exemple. Per això, quan bevem alcohol ens pot semblar que estem més desinhibits.
Però no oblidis una cosa: tu també pots ser més desinhibida sense necessitat de consumir alcohol! no necessites aquesta substància per reduir el control. Només cal que aprenguis a controlar aquests pensaments intrusius que et qüestionen constantment.
Com ho pots fer?
- Recorda que son les teves amistats i els agrada la teva manera de ser.
- No cal que tothom sigui super obert i extrovertit. Cadascú té el seu ritme a l'hora de socialitzar. I està bé.
- Centra't en la conversa, en donar resposta al que t'estan explicant i en explicar quelcom teu.
- Busca persones amb qui et sentis còmode per conversar. T'ajudarà a agafar confiança.
- Escolta la música i deixa't portar.
- Recorda que no ets el centre d'atenció. Cadascú està amb les seves històries al cap.
Esperem haver-te ajudat i que, mica en mica, puguis gaudir de les nits de festa!
Una abraçada!
La Laura Centellas