Ansietat social?
M'agrada molt quedar amb la meva parella, però quan diu de quedar amb amigues seves o amics em dona mal de panxa molt fort i ganes de vomitar i no tinc ganes. I quan portem poca estona ja me'n vull anar però no li dic res a la meva parella. No se per que em pasa perquè abans m'agradava conèixer gent però em passa això i em costa molt parlar amb la gent que no conec.
Hi ha alguna raó?
Moltes gràcies per la vostra ajuda!
Laura Centellas

Hola!
Doncs ens falta una mica d'informació per trobar la causa, però aquí hauríem de veure quines han sigut les teves experiències prèvies quan has conegut persones noves, com t'ha parlat la teva parella de les seves amistats, quina importància té per tu que tinguin una bona imatge de tu...
A vegades ens concentrem tant en voler causar una bona impressió, que ens bloquegem i no sabem reaccionar. Per això et recomanem que et centris en descobrir alguna cosa en comú amb cada persona. Fins i tot en pots fer un repte: "he llegit que podem tenir coses en comú amb qualsevol persona, ho provem?" Potser d'aquí en neix una conversa divertida entre tots i descobriu aficions o gustos que desconeixíeu els uns dels altres.
El més important és centrar-te en la conversa i no en el que puguin pensar de tu. Centra't en escoltar el que et diuen i en donar una resposta. Només això (sabem que és difícil) però a veure si ho pots desencallar una mica.
Una abraçada!
La Laura Centellas