Noies
Hola!
Farà cosa d'un any em vaig penjar MOLT de la meva millor amiga de tota la vida quan sempre m'havien agradat els nois. Vaig estar temps en un dilema, preguntant-me si m'agradaven les noies en general, o només havia tingut un impuls lesbic, de fet, vaig escriure una consulta aquí sobre això. Li vaig dir i durant un temps pensava que jo també li agradava a ella, però al final resulta que no i no va passar res, seguíem sent amigues i prou. Durant uns mesos no me la podia treure del cap, pero ara per fi l'estic aconseguint oblidar. Vull oblidar-la, i amb ella, oblidar el que he sentit i no plantejar-me MAI MÉS la meva orientació sexual. Vaja, aquestes eren les intencions que tenia fins ara, pero últimament m'estan passant coses. Per més que ho intenti evitar, constantment em criden l'atenció llibres amb històries romàntiques protagonitzades per noies, amb les pelis igual, escolto cantants lesbianes que defensen el que són amb orgull i tal... A més, no puc parar de mirar noies. Pel carrer, per tot arreu on vaig, em fixo amb un munt de noies i penso "que guapa" igual que faig amb els nois.
Jo no tinc ABSOLUTAMENT res em contra del col·lectiu LGTBIQ+, al contrari, si fins tinc amigues que en formen part.. Pero es que no m'hi veig. No se dir perquè, pero no em veig estimant noies, no m'hi veig. I no se si tot això que em passa és normal i es simplement curiositat, i si vol dir alguna cosa més i m'he de preocupar.
Que m'està passant????
Laura Centellas

Hola!
Doncs si sents aquesta contradicció, segurament necessites un temps per anar veient com és la teva orientació romàntica i sexual. Potser ets bisexual en el camp sexual i heterosexual en el camp romàntic.
Algunes persones homosexuals senten un gran rebuig per la pròpia homosexualitat i té un nom: homofòbia/bifòbia/lesbofòbia interioritzada.
Es tracta de sentir rebuig cap a un mateix per tenir aquesta atracció, fins al punt de negar-se la pròpia orientació afectiva!
Pren-te unes setmanes per no pensar-hi, per desconnectar i agafar perspectiva. I d'aquí unes setmanes torna a valorar com et sents. Amb què t'identifiques? Què et crida l'atenció? Què vols sentir i saber més?... I escolta els teus instints.
Finalment, l'orientació afectiva i sexual pot ser quelcom mòbil. És a dir, ens podem moure al llarg del continuum, des de l'heterosexualitat fins a l'homosexualitat, segons el moment de vida en el que passem. No tot és fix. Deixa't sentir... i si encara no tens resposta, també està bé.
Si necessites més informació, et deixem algunes web de companys que treballen amb el col·lectiu LGTBIQ+:
- Gabriel J. Martín
- Paula Alcaide
- Eva Garriga
A veure si els seus articles t'ajuden a aclarir-te
Una abraçada!
La Laura Centellas