Any d’intercanvi
Bones, soc una noia que mai he estat molt còmoda amb els companys d’institut. A la comarca on visc sol hi ha un institut. Quan era mes petita tenia un amic, però ens vam deixar de parlar i ell ha anat a viure a un altre lloc. Aquest any no es que ho hagi passat molt bé, una amiga que tenia d’una extraescolar, m’ha deixat de parlar per anar amb les noies populars, tot i així m’he anat arreglare-les per no estar sola. Però hi va haver uns dies que si que ho vaig estar (dos/tres setmanes) i no em sentia bé. La cosa es que els hi vaig dir als meus pares i al final hem considerat la opció de fer un any d’intercanvi. Per això, en dos dies marxo a Irlanda. Jo espero que aquest any no sigui com els altres. Al que anava, Aa jo el cosa molt fer amics i no vull estar sola aquest any, no se com puc conèixer a gent i sobretot, com fer per no estar sola. No se si he fet bé em marxar però tinc molts dubtes i no se que fer x relaxar-me.
PD: sempre m’han dit que marxar lluny dels problemes no es una opció però es la única que conec que m’ha funcionat. A casa quan m’enfado amb la meva germana, sempre vaig a córrer o a caminar per relaxar-me i moltes vegades no ho parlem quan ho hauríem de fer (crec).
Laura Centellas

Hola!
Molta energia per aquesta gran aventura!!
Tens raó que sempre es diu que els problemes marxen amb tu, però també es diu que, a vegades, un canvi d'aires pot ajudar a veure els problemes amb perspectiva. Com veus, sempre hi haurà refranys per justificar la pròpia elecció ;)
Anem a la teva consulta: Entenem la teva por, estar en un país nou, amb classes noves, cultura diferent, gent nova... és natural que sentis cert pànic!
Però és important anar pas a pas. Els primers dies cal que et situïs: busca les opcions de transport, troba alguna botiga/restaurant per menjar, situa el professorat... i també busca persones amables dins l'aula. Només això.
Les primeres setmanes només busca l'amabilitat de les altres persones i, mica en mica, aniràs veient quines persones t'interessen i amb qui et sents més comòde. No has de buscar una amistat íntima, sinó companys/es amb qui compartir activitats. És l'objectiu. L'amistat es construirà a partir d'aquí...
Una abraçada!
PD: Escriu-nos per saber com estàs!
La Laura Centellas