CAPACITATS
Hola,
Primer de tot agrair-vos la feina que feu i donar-vos les gràcies per la vostra ajuda.
Des de petita sé que soc diferent. Sé que tothom és diferent però considero que hi ha persones més diferents que altres. El cas, és que faig coses que “no son normals per la meva edat” segons els adults.
Tinc la impulsivitat molt alta al igual que el sentiment de curiositat per les coses. Soc molt sensible, sovint em sento molt sola i és per això que a l’escola ja no tinc amics. La meva infància que va ser molt traumàtica, fet que a vegades em fa pensar que soc inútil i que no mereixo viure. Llegeixo molts llibres i veig moltes pel·lícules perquè son la meva salvació, sinó estaria morta.
Faig coses que “no son normals per la meva edat” perquè mintereso per temes profunds que segons els adults als 15 anys no toquen.
Fins i tot, he estat pensant d’agafar el llibre d’El Capital de Karl Marx a la biblioteca de l’escola en algun pati on no em pugui veure ni jutjar cap professor. Si no agafo aquest llibre sento que explotaré de la curiositat des que ens el van explicar a classe. He estat buscant què em passa per Internet, però poca cosa trobo. És estrany, sento coses que mai abans havia sentit abans. Son sentiments confusos, obsssesius i curiosos. No sé què em passa, de veritat. No puc parar de pensar en aquests sentiments. Igual els hauria d’acceptar, però una part de mi sap que sempre acabaré qüestionant-los.
Sento que tothom em jutjar (sobretot les persones de confiança). Em diuen coses com “ no pots veure la pel.lícula del ciutadà Kane” i la veritat és que l’he entès i m’ha encantat. Estic bastant desorientada, la veritat.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!! Ens animen a seguir amb la nostra feina!
Referent a la teva consulta, és veritat que totes les persones som diferents, però entenem que el teu dubte va més enllà.
L'adolescència s'explica des d'un estereotip. Els adolescents fan soroll, només tenen interès per ells/es mateixos/es, només estan preocupats per l'amor i estan a l'edat del "pavo", amb molts alts i baixos emocionals.
I clar, les persones que no segueixen aquest patró, sembla que ja no son "adolescents normals".
Llegint la teva consulta, ens ve al cap la pregunta: "I què passaria?". És a dir, si tu vols llegir aquest llibre, què passaria si veuen que l'estàs llegint? Si vols mirar una pel·lícula, què passaria si creuen que no és per la teva edat? Si vols quedar-te a casa, què passaria si et quedes a casa?
Si tu no estàs fent mal a ningú (ni tampoc a tu mateixa), quin mal hi ha en tenir aquests interessos i curiositat? Nosaltres som molt fans de la curiositat!! I entenem que ets prou honesta amb tu mateixa que, si trobes algun contingut que no entens, potser l'abandonaràs i el reprendràs més endavant o potser demanaràs ajuda per comprendre'l, no?
Centra't en allò que et fa feliç i que t'omple. Està tot bé.
Una abraçada!
La Laura Centellas