En segueix afectant el bullying del passat.
Hola!
El meu dubte es que no entenc perque em segueix afectant el bullying i marginació que em van fer de 1r d’Eso a 3r d’Eso. Quan veig a les persones que m’ho van fer fa 4-7anys (depen de quan començes a comptar) els hi guardo un rencor horrible. Cal recalcar que mai s’han disculpat, ni abans ni ara. Quan em veuen pel carrer em miren malament com si jo hagués fet algo dolent i segueixo sense arribar a una conclusió.
En el seu moment vaig intentar parlar amb les persones però no volien col•laborar. Només em deien que ‘ja estem bé com estem’. Sense cap canvi de conducta ni disculpa.
Al final acabo pensant que és culpa meva sense realment pensar que ho és…
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Ens fa molt mal veure com l'assetjament escolar continua afectant la persona malgrat haver passat anys de l'episodi! i continuen tenint aquest poder per fer-te sentir culpable! Com si haver viscut allò fos culpa teva. i no!
Els únics responsables del bullying son els teus agressors/es. Només ells/es.
I si quan et veuen continuen sense disculpar-se i amb el cap ben alt és senyal que no hi ha hagut cap aprenentatge per part seva, que no han fet cap tipus de reflexió ni d'introspecció. Per tant, és impossible poder conversar amb ells/es i que es disculpin. Deixa d'esperar aquest canvi. Aquestes persones (de moment) no mostres signes de voler canviar ni de penediment.
Tu ens dius que fa 4 anys que va acabar, però et van fer bullying durant 3 anys!!!! i això és molt!
Per què no en parles a casa i demanes ajuda psicològica? Potser t'aniria bé per treure tot el dolor, la culpabilitat, la ràbia i la tristesa per aquesta vivència. Has sigut víctima i tens dret a necessitat el temps que vulguis per recuperar-te.
Una abraçada!
Nosaltres seguim aquí!
La Laura Centellas