MASTURBACIÓ FREQUENT, PROBLEMA???
Bon dia,
Us contacto pq el meu germà petit nascut en 2010 es masturba casi cada dia, i no sap si es una addició. Creieu q es una addició? i q hauria de fer per parar?
Laura Centellas

Hola,
Amb la informació que ens dones no podem valorar si és un tema d'addicció o no. També caldria entendre què li pot estar passant... la masturbació és una forma d'explorar el nostre cos i conèixer com funciona el nostre plaer, una cosa és descobrir-se (i algunes persones durant algunes èpoques de descobriment, sobretot a l'adolescència i ell té, o farà, 13 anys, senten la curiositat cada dia) i l'altre és masturbar-se des de la compulsió, des de l'ansietat i únicament com a forma de relaxar-se sense tenir cap altre recurs.
Per tant, és important, que puguis parlar amb ell, tu o la seva mare/pare. I si veieu que necessita ajuda perquè no és un tema d'autoconeixement sinó que és un tema d'ansietats, consultar amb una psicòloga infanto-juvenil.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas