Proves ETS
Hola, us escric perquè m'he estat informant sobre el tema de les ETS i tot relacionat amb elles.
I m'agradaria saber:
és possible contraure'n sense haver mantingut relacions?, dues persones verges es poden contagiar entre elles?, em puc fer una prova d'ETS sent verge?
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Les infeccions de transmissió sexual es transmeten principalment durant les relacions sexuals amb penetració vaginal, anal o orogenital, i també a vegades per contacte sexual sense penetració, com per exemple aquelles que es transmeten per l'intercanvi de fluids corporals com semen, secrecions uretrals, secrecions vaginals, sang de la persona infectada. És el cas de la infecció pel virus de la immunodeficiència humana (VIH), l'hepatitis B, la gonocòccia i la infecció genital per clamídies.
També pot haver-hi transmissió per contacte directe amb les àrees de la pell o les mucoses afectades per la infecció (en determinats casos hi ha lesions visibles). Com per exemple l'herpes genital, les berrugues genitals i la sífilis.
També hi ha transmissió no sexual d'algunes d'aquestes infeccions, és a dir, transmissió sense que hi hagi relacions sexuals, com:
- L'hepatitis B i la infecció pel VIH que també es poden transmetre a través de la sang pel fet de compartir material d'injecció de drogues o fer-se tatuatges o pírcings amb material no esterilitzat.
- La sarna i la pediculosi en l'àrea genital també es poden contagiar en contactes corporals íntims o utilitzant roba infectada.
- I en l'embaràs, la dona embarassada pot infectar el seu fill durant l'embaràs, en el moment del part i en la lactància. És el cas de la infecció pel VIH i la sífilis.
Pots fer-te proves d'ITS encara que no hagis tingut relacions sexuals. No és tan habitual però podries demanar-ho.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas