Síndrome del impostor
Hola.
Fa temps que no estic bé. La meva consulta és com poder millorar i “lidiar” amb el síndrome del implstor?, i una altra que és s’ha diagnosticar o pic dir que ho tinc perquè tinc la sensació? Poso em context, mireu, des de que vaig començar la ESO no he tret cap notable (a les notes dels trimestres, clar que als exàmens alguns) és dir, he tret tot Excel·lents i tinc la sensació que no m’ho mereixo. Penso que soc tonta i que simplement ho han posat ja ni tan sols sé el perquè. Faré 3r i això el fa molta por, o sigui, m’arerriritza a nivell ansietat heavy. I també soc molt autoexigent i si baixo i trec notable al trimestre encara em sentiré més tonta, em podríeu donar algun consell?
Sé que és molt de rollo i moltes preguntes però no sé a qui acudir i sempre m’ajudeu molt. Gràcies :)
Laura Centellas

Hola!
La síndrome de la impostora no és un diagnòstic clínic, és a dir, no apareix com a trastorn en els manuals de psicologia.
Es coneix com a síndrome de la impostora com una falta d'autoestima que et fa dubtar constantment del teu potencial a la feina o en algun àmbit.
I això és el que ens has descrit. Per tant, potser hauràs de treballar la teva autoestima, recordar-te que la teva vàlua va més enllà de les teves notes. Que tu ets vàlida i perfecta només per SER, només per existir. No has de demostrar res a ningú.
A l'hora d'estudiar, centra't en entendre i aprendre el contingut. En relacionar-lo amb tot el que estàs aprenent en aquella i altres assignatures. Aquest és el vertader aprenentatge i no la nota que treguis a l'examen.
I si et ve de gust seguir treballant aquest ansietat i autoexigència, pots parlar-ne amb la teva família i demanar ajudar professional. T'ajudarà a viure de manera més tranquil·la tots els reptes que vindran.
Una abraçada!
La Laura Centellas