Invitats inesperats
Bon dia, sols dirvos que tinc un grup de la uni q quedem solament per almorsar (anem a diferents unis) i solem ser 4. Pero ultimament han convidat a 2 persones q quasi ningu coneix i les persones X i L conviden, segons ells pq els ho han demanat.
El q jo no entenc es q per una part si estavem be com a grup pq conviden a mes gent? Jo no em senc comode en gent q no conec, q es pq X i L volen ferse els interesants en eixes persones?
Jo se q no es el mateix quan estan tots i voldria com abans, pero clar si ho dic quedes mal pero no entenc pq conviden a mes gent.
No entenc pq es fan els interesants en eixes persones, X i L es pasen la estona xarrant amb eixes persones q ells conviden.
A mi em dona igual pq em pose a xarrar en les altres 2 i quan em canse m'en vaig. Pero no entenc pq conviden a mes gent.
Al final fare el q m'interese i quan vullga anar vaig i quan em canse no vaig. Pero es una llastuma pq els 4 ens ho pasavem be funs q van convudar a les altres 2 persones i aleshores X i L es van allunyar. I jo amb les altres 2 persones xarrem i ningu diu red pero es nota q no ens agrada i ho tolerem prou be.
En fi a lo millor es problema meu pq en situacions que no m'espere i gent q no conec em pose molt incomode i no entenc a la gent pq conviden a gent q no coneixen la resta del grup?
Laura Centellas

Hola!
Ostres! Doncs potser és una situació que heu de parlar amb tot el grup. Entenem la teva incomoditat davant persones que no coneixes i davant situacions inesperades i potser els ho has de comunicar perquè és possible que no ho sàpiguen o no en siguin conscients.
Per altra banda, que ho comuniquis no vol dir que no vulguis conèixer gent nova, sinó que simplement vols trobar l'equilibri per estar bé tot el grup. Potser podeu pactar que el dilluns serà el dia dels 4 i la resta de dies es pot convidar a altres persones (que siguin dies més flexibles).
Segurament aquí hi ha una dificultat d'encaix amb els vostres temperaments. Pel que ens expliques, tu ets una persona més introvertida, que no té tanta necessitat social i que amb poques persones (i de confiança) et sents millor que quan hi ha un grup gran. En canvi, potser X i L tenen més necessitat social i són de caràcter més extrovertit. I totes dues necessitats son igual de vàlides, l'important és conèixer-vos i fer-ho saber per evitar situacions com les que esteu vivint.
Proposa'ls fer un cafè i explica'ls com et sents... segur que trobeu una solució que us ajudi a tot el grup a estar millor ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas