Si us plau us necessito:'/
Hola, necessito que m'ajudeu amb un tema dels pares.
Mira t'explico:
Tinc 14 anys, però no puc fer la meva vida, els meus pares m'estan molt a sobre, entenc que es preocupin per mi, però és que em tracten com una nena de 7 anys! Si vull anar a comprar a Vic (que és a pocs minuts d'on sóc), amb alguna amiga, ells tenen qe venir amb nosaltres, ens segueixen, ens van al derrera, a més, tampoc em deixen anar a donar vols per el poble, (que ho trobo estúpid) i només perquè un noi, del meu poble, no els i cau GENTS bé i no vol que parli amb ell, tot i que tampoc mi parlo, però ells no em creuen, etc. En conclusió que em segueixen a tot arreu, a més jo estic sortin amb un noi, més gran que jo, i tampoc ens deixen intimitat ni res! Sempre hem de quedar a casa nostre i només 2 hores. sé que si la cosa continua així, el meu nòvio es canserà i jo no ho vull, perquè és el millor que tinc, és el millor per sobre de tot (dels meus pares i els meus amics) ell és l'únic que tinc, amb l'únic que vull estar, però els meus pares, semble que odiesin veure'm feliç amb un noi, sempre han criticat els nois amb els que surto, mai em deixen fer res, pf! no puc continuar vivin així, m'estresen molt, no tinc una vida, la meva vida la porten ells, no la puc controlar jo,... nosé si m'entens. Pf si us plau, necessito ajuda no sé què fer.
A més jo amb el meu nòvio ja ho hem fet, i el meus pares, saben, més o menys, que "juguem" i això, però jo no els hi he dit res. He pensat que potser tindria que dir-los-hi que ho he fet, potser així em deixen estar més a soles amb el meu nòvio, però els meus pares, no volen que ho faci els 14 anys, així que potser s'nfaden i em voldran separar d'ell, el meu nòvio, i no vull:'( pff i nosé quan parlar-hi, ni com començar a dir-li les coses,...
A més com que em semble que no els hi cau gaire bé el meu nòvio, doncs potser després si que s'ho prenen fatal i m'allunyen d'ell, inclús la meva mare, em va dir que si el meu nòvio "no li donava permís" per dir-ho d'alguna forma, i ho feia amb mi sense "el seu permís", el podrien denunciar... I no sé..
PD: Els meus pares estan separats, i no puc dir-los-hi junts que vull que em tractin com una persona com cal, com tots els nens de la classe, que no pensin tan amb ells, que confiin mes amb mi, etc. Com puc fer-ho per parlar-hi? Només m'agradaria parlar amb el meu pare, d'aquest tema, ja que potser ell m'entendrà més i sempre li he tingut més confiança, a la meva mare no, perquè no em cau molt bé...
Perdó per escriure tant.
SI US PLAU ESTIC FETA UNA MERDA ARA MATEIX:'(
Moltissimes gràcies.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal. Doncs entenc la situació, tan dels teus pares, com la teva. Entenc que esteu en un moment en que us costa ajustar el com us heu de relacionar uns amb altres, ara que tu ets una mica més gran, però també , encara hi ha una realitat i és que depèns d'ells per moltes decisions, perquè evidentment 14 anys ja no és ser una nena petita, però són només 14 anys. Segurament els teus pares tenen moltes pors en relació als riscos que hi ha en les relacions i altres temes a la teva edat. Entenc que vulguis que tinguin confiança amb tu, però això és una cosa que també s'ha de guanyar un manteix, demostrant que ets una eprsona més gran, que pots raonar sobre les decisions que prens, que penses en els riscos de les situacions,e tc. Segurament els teus pares pateixen molt. És important que mantinguis converses amb ells sobre el que els fa patir (relacions, sexe, etc), que escoltis el seu punt de vista i el que puguis aprendre d'ells. Et recomano que ho facis tan amb el pare com amb la mare i que escoltis les dues opinions, sense jutjar i veient la preocupació que tenen ells. Els hi pots dir també de quina manera veurien que assumeixes responsabilitats i arribar a acords amb ells perquè tu també puguis demostrar aquestes responsabilitats. éS MOLT IMPORTANT QUE US ASSENTEU A PARLAR DE TOT AIXÒ QUE ESTÀ PASSANT A CASA! Endavant! Si és complicat us recomanaria que en poguéssiu parlar davant d'un terapeuta familiar, que us pugui ajudar a veure què passa i com gesntionar-ho. Al centre que tenim a Vic, Interpersonal Vic, tenim una terapeuta familiar que us recomano si volguéssiu utilitzar aquesta via. Ànims! Eli Aulet www.interpersonal.cat