Culpabilitat a l'hora de gastar diners
Hola,
Aquesta consulta potser és una mica absurda però des de ben petita em fa mal gastar diners, fins el punt de plantejar-me deixar de fer plans amb amics per tal de no gastar diners, tot i tenir diners estalviats i poder permetre'm-ho.
És un problema que m'agradaria solucionar ja que tot i que se que no pasa res gastar amb moderació em segueixo sentint culpable i malament. Em podrieu donar algun consell per tal que pugui raonar i millorar el sentimient de culpa?
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola!
No hi ha cap consulta absurda per nosaltres, si això et fa sentir malament, ho hem de mirar!
Des d'aquí et diríem què és el que et preocupa de gastar diners? Que sents que a casa teva hi ha molta necessitat? Que vols tenir diners estalviats per més endavant? Que sents que els plans que et proposen els teus amics son massa cars pel que t'ofereixen?
Intenta trobar què és el que et frena a l'hora de gastar els diners.
I, sense saber la raó, des d'aquí potser et recomanem que divideixis els diners que tens. Per exemple, que un 40% els dediquis a estalviar, un altre 40% siguin per comprar-te "capritxos importants" que et facin molta il·lusió, i puguis tenir un 20% per gastar i disfrutar d'aquests diners.
Nosaltres et proposem aquest percentatge, però el pots adaptar a la teva mida!
Al final és trobar l'equilibri entre poder gastar i poder estalviar, oi?
Una abraçada!
La Laura Centellas